Zawieszenie
: Świetne prowadzenie. Bardzo dobrze trzyma się drogi. Ponadto, fajny silnik, dynamiczny i oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: problem ze sprzęgłem (albo pompa sprzęgła, albo wysprzęglik)
4,0
Całokształt
Według mnie auto godne polecenia. Oczywiście jak każde auto ma kilka mankamentów. Z mankamentów przede wszystkim słaba jakość blach (lubią rdzewieć) i skrzynia biegów. Ale plusów jest zdecydowanie więcej. Auto w miarę ekonomiczne, dynamiczne a przy tym dużo ładniejsze od np. nudnych niemieckich klasyków. Cena tych aut jest bardzo atrakcyjna. Polecem
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo fajny i bezawaryjny silnik. Jest dosyć dynamiczny a przy tym oszczędny i stosunkowo cichy. Dobrze radzi sobie z dosyć sporą wagą. Fakt, ze przyspiesza dopiero powyżej 2000 tysięcy obrotów, ale to chyba jak każdy diesel.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia mogłaby być bardziej precyzyjna. Przy większym przebiegu wodziki się wyrabiają i biegi nie wchodzą idealnie. Poza tym miałem problem z pompą sprzęgła. Ponoć awaryjny jest również wysprzęglik w tym modelu. Ponadto brakuje w trasie 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się genialnie. Bardzo dobrze trzyma się drogi, a przy tym jest bardzo komfortowe. Zresztą Ford od dawna miał jedno z najlepszych zawieszeń na rynku.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu kiepska, ale przecież decydując się na zakup sedan trzeba się z tym liczyć. Brakuje trochę czujników cofania. W nocy praktycznie parkuje się po omacku.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko pod ręką. Wiadomo, gdzie czego szukać. Fotele bardzo wygodne nawet przy długich dystansach. Trochę słaba jakość materiałów we wnętrzu, przede wszystkich srebrne plastiki, które się wycierają oraz plastikowe boczki w drzwiach. Lepsze materiały można znaleźć w wersji po lifcie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co do ogrzewania i klimy, to polecałbym kupno z automatyczną klimatyzacją, gdyż przy manualnej klimatyzacji, a taką posiadam, dosyć trudno wyregulować pożądaną temperaturę. Dużym atutem w moim egzemplarzu jest podgrzewana przednia szyba. W zimie 2 minuty i szyba odmarza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem dosyć wysoki i wielu autach było mi po prostu ciasno, a to jest pierwsze auto w którym mógłbym wygodnie podróżować za kierowcą o takim samym wzroście jak ja.
4,0
Wyciszenie
Wnętrze auta jest bardzo dobrze wyciszone. W zasadzie nie słychać silnika, no chyba że przy większych prędkościach i obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak na swoje gabaryty jest bardzo oszczędne. W trasie udało mi się nawet zejść do 5 litrów/100km. Co do cen napraw, to części są niestety droższe od części do np. aut niemieckich
5,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie w tej cenie jedno z najlepszych, jeśli nie najlepsze, auto tej klasy. Chyba jest trochę niedoceniane. Auto traci na wartości, bo ludzie mają na uwadze poprzednie wersje mondeo, które były dosyć awaryjne. Mondeo mk3 to jednak duży krok do przodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w każdym fordzie występują drobne usterki, jednak nie są one uciążliwe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie żadnych poważnych usterek i przy odpowiedniej konserwacji nie powinno być poważnych usterek, ale to dopiero można stwierdzić po kilku latach. Oczywiście zaleca się lać do fordów lepsze paliwo. Ponadto, jak w każdymi dieslu lepiej nie kręcić go na wysokie obroty przy zimnym silniku.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDDi 115KM 85kW
[l/100km]