Auto nie jest najgorsze:] Przede wszystkich duze, wygodne i oszczdne.
Wrażenia
3,0
Silnik
115 to nie za wiele, ale jezdzic sie da. Licznikowe 200 osiaga bez problemu. Z gorki nawet 220;]
Dynamika ponizej 2000obr pozostawia wiele do zyczenia, ale powyzej tej wartosci jest dosc zwawy.
Klekot dieslowski niestety dosc glosny.
Duzo lepsze wrazenia daje wersja 130PS, ktora tez mialem okazje jezdzic.
4,0
Skrzynia biegów
brakuje szostki, poza tym ok. dosc krotkie przelozenia i precyzyjne prowadzenie. bardzo krotka jedynka.
4,0
Układ jezdny
Tu musze zdecydowanie pochwalic. Dosc twarde i pewne zawieszenie. Na zakretach niem asie czego obawiac.
Komfort
4,0
Widoczność
OK
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bez "udziwnien".
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wolno ogrzewajacy sie w zimie silnik powoduje, ze dlugo trzeba czekac, az w srodku zrobi sie cieplo. Warto miec podgrzewane siedzenia (ja mam:).
Klima (niestety u mnie manualna) dziala dosc wydajnie (ale raczej glosno).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miesja full i z przodu i z tylu. plus niemaly bagaznik.
3,0
Wyciszenie
glosno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali malo. a jezdze dosc dynamicznie (zwykla trasa 130-140; autostrada (ok160). srednio 6-7l. ale blizej tej dolnej wartosci.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
troche drobnych spraw + jedna powazniejsza (o tym dalej).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
WTRYSKIWACZ. koszty wymiany jednego - ok. 1600zl. Niestety to czesta awaria w dieslach mondeo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]