Silnik stanowczo za mało elastyczny, wyłącza się samoczynnie przy zbyt niskich obrotach (poniżej wolnych obrotów) stwarza tym samym kłopoty przy ruszaniu ( czasem gaśnie, trzeba na to uważać) bardzo dobrze natomiast wchodzi na wyższe obroty i przy podobnej mocy jest zrywniejszy od benzyniaków
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie sprawia kłopotów za to sprzęgło zbyt skomplikowane i nie najlepszej jakości
4,0
Układ jezdny
Dość duży promień skrętu, mało czuły ABS ( włącza się tylko w przypadku bardzo silnego hamowania - powinien nieco wcześniej)
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Fotele nie są zbyt wygodne, natomiast wchodzenie i wychodzenie z samochodu OK ( nie walimy głową w ramę drzwi)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mogłaby mieć lepsze rozprowadzenie na tylne siedzenia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szokiem jest zużycie paliwa - przy tak ciężkim samochodzie potrafi zejść do poziomu 4,6 litra (przy jazdach w górach i z włączoną stale klimą - wiem co mówię, sprawdziłem na odcinku 1200 km w Chorwacji - tankowanie co 1200 km). Jednocześnie bardzo niskie zużycie przy jeździe ze stałą prędkością 180 - 210 - wyszło na odcinku 800 km ok. 6,5 litra/100
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie się nie sypie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]