Auto ma już 4 lata więc nadchodzi czas by zmienić na nowe. I na 99% będzie to znów Mondeo.
Wrażenia
5,0
Silnik
115 koni to może nie za wiele ale ma to swoje plusy - silnik mniej wysilony to dłuższa żywotność żywotność... Jedyna wada to głośność ale i tak w życiu nie zamieniłbym na jakieś francuskie HDI..:)
4,0
Skrzynia biegów
Drobne haczenie a poza tym wszystko OK
5,0
Układ jezdny
Nawet po 210 000 nic nie stuka nic nie puka - jedyna wymiana to tylne łączniki stabilizatora na przeglądzie przy 200 tys km
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepsko przy cofaniu, poza tym ok
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu ale... WIĘCEJ SCHOWKÓW !!! (no cóż tak to jest , jak się człowiek przesiądzie z Picassso)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedyny słaby punkt - automatyczna klima od początku ma baaardzo dużą bezwładność - wygląda to tak, jakby żyła swoim życiem. Generalnie chłodzi bez zarzutu ale z trzymaniem stałej temperatury w kabinie to już gorzej
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy prawie dwóch metrach wzrostu nareszcie nie czuję się "stłamszony" :) No i ktoś może jeszcze za mną siąść - super!
3,0
Wyciszenie
Uszczelki w drzwiach - szym denerwujący ale można się przyzwyczaić. Model po liftingu podobno już tej wady nie posiada.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na takie gabaryty i masę to spalanie w okolicach 6 litrów uważam za rewelację. Na niemieckich autostradach przy ok 160-180 km/h pali niecałe 1,5-2 litry więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 2002 roku koszt zakupu wyniósł 76 tys zł. Na dzień dzisejszy warte jest pewnie poniżej 40 tys. Cóż, każde auto traci na wartośći, jedne więcej drugie mniej. Ale trzeba pamiętać że są i takie, które nie tylko stracą 50% na wartości ale i drugie tyle trzeba w międzyczasie wyłożyć na naprawy.
Mając Mondeo nie znam tego problemu. Generalnie nie jest źle.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie wszystko OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz wspomnianych wyżej łączników i dwukrotnej zmiany klocków serwis wiele nie zarobił.
Auto serwisowane w ASO co 20 tys km. NIC kompletnie się nie zepsuło. EWENEMENT: przy tym przebiegu mam jeszcze oryginalne tarcze hamulcowe.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]