Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Sedan

Mihaoo, 19 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 78 tys. km
Ford Mondeo III Sedan 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto dobre na długie trasy. Gorzej jest nim jeździć w mieście. Duża przestrzeń. Auto dla poszukujących auta funkcjonalnego, oszczędnego, pojemnego i mocnego. Na luksus rodem z Laguny II lepiej nie liczyc. Jest komfortowo ale nie luksusowo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze ciągnie, jest oszczędny i dynamiczny. Minus za głośną pracę, duże drgania (poniżej 1600 obrtów ale to przecież diesel!) i mały zakres obrotów użytecznych (najlepiej 1800-3600 RPM) co skutkuje krotkimi biegami.
4,0
Skrzynia biegów
Praca skrzyni biegów wygląda wspaniale, wizerunek psuje dziwne sprzęgło i syntetyczne dodawanie gazu (na obrotach biegu jałowego silnik jakby sam sobie dodaje gazu, w korku mozna się zdziwić). Ruszając z miejsca trzeba dodać dużo gazu jak na diesla.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi. Pewnie precyzyjnie i komfortowo. W miarę cicha praca zawieszenia (przecież to jeszcze nie klasa luksusowa).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra we wszystkich kierunkach. Jak na auto o tych gabarytach to bardzo dobrze. Światła mogłyby być lepsze (zwłaszcza doświetlenie pobocza), no i najwiekszy minus za zamałe lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - kilka nietypowych rozwiązań. Włączając wycieraczki lewą dźwigienką przy kierownicy można się pogubić. Włączanie świateł przeciwmgielnych tylko dla blyskotliwych - inaczej nie da się włączyc.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez włączonej klimy tendencja do parowania. Przy włączonej klimie para zanika. Mocna sila nawiewu na maksymalnym biegu, problemy z utrzymaniem żądanej temperatury, automatyka wariuje, czasem jest za cieplo a czasem za zimno w stosunku do ustawionej temperatury bez względu w jakim trybie pracuje wentylacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest baaardzo dużo!!! To najwięsza zaleta tego samochodu! Dużo miejsca z przodu, z tyłu, nad głowami i na nogi jak rowniez na szerokość. Rewelacja. Bagaznik też duży.
4,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony. Jedyny minus za głośny silnik na zimno, którego nawet dobre wyciszenie nie jest w stanie wytłumic.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalnie w trasie 5l/100 (do 100km/h) do 2500 RPM, przeciętnie (do 120 km/h) 6l/100, dynamicznie na trasie 7l/100(pełne możliwości silnika), w mieście 6-7,8l/100 (zaleznie od stylu jazdy).
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dużu samochod prawie wielkości Mercedesa E klasy, taki dużu jak Opel Omega za cenę o połowę niższą. Kosztował ponad 80 tyś zł a oferuje tyle co niejedne auto za ponad 100 tys zł. Małe minusy za drobiazgi (widoczność, niektore własciwości silnika, wentylacja).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do 70 000 km wszystko w porządku bezawaryjnie, ale teraz coś stuka w tylnym zawieszeniu. (chyba wahacz).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic z poważnych usterek!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo III Sedan 2.0 TDCi 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo III Sedan