Auto dobre na długie trasy. Gorzej jest nim jeździć w mieście. Duża przestrzeń. Auto dla poszukujących auta funkcjonalnego, oszczędnego, pojemnego i mocnego. Na luksus rodem z Laguny II lepiej nie liczyc. Jest komfortowo ale nie luksusowo.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze ciągnie, jest oszczędny i dynamiczny. Minus za głośną pracę, duże drgania (poniżej 1600 obrtów ale to przecież diesel!) i mały zakres obrotów użytecznych (najlepiej 1800-3600 RPM) co skutkuje krotkimi biegami.
4,0
Skrzynia biegów
Praca skrzyni biegów wygląda wspaniale, wizerunek psuje dziwne sprzęgło i syntetyczne dodawanie gazu (na obrotach biegu jałowego silnik jakby sam sobie dodaje gazu, w korku mozna się zdziwić). Ruszając z miejsca trzeba dodać dużo gazu jak na diesla.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi. Pewnie precyzyjnie i komfortowo. W miarę cicha praca zawieszenia (przecież to jeszcze nie klasa luksusowa).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra we wszystkich kierunkach. Jak na auto o tych gabarytach to bardzo dobrze. Światła mogłyby być lepsze (zwłaszcza doświetlenie pobocza), no i najwiekszy minus za zamałe lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - kilka nietypowych rozwiązań. Włączając wycieraczki lewą dźwigienką przy kierownicy można się pogubić. Włączanie świateł przeciwmgielnych tylko dla blyskotliwych - inaczej nie da się włączyc.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez włączonej klimy tendencja do parowania. Przy włączonej klimie para zanika. Mocna sila nawiewu na maksymalnym biegu, problemy z utrzymaniem żądanej temperatury, automatyka wariuje, czasem jest za cieplo a czasem za zimno w stosunku do ustawionej temperatury bez względu w jakim trybie pracuje wentylacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest baaardzo dużo!!! To najwięsza zaleta tego samochodu! Dużo miejsca z przodu, z tyłu, nad głowami i na nogi jak rowniez na szerokość. Rewelacja. Bagaznik też duży.
4,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony. Jedyny minus za głośny silnik na zimno, którego nawet dobre wyciszenie nie jest w stanie wytłumic.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalnie w trasie 5l/100 (do 100km/h) do 2500 RPM, przeciętnie (do 120 km/h) 6l/100, dynamicznie na trasie 7l/100(pełne możliwości silnika), w mieście 6-7,8l/100 (zaleznie od stylu jazdy).
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dużu samochod prawie wielkości Mercedesa E klasy, taki dużu jak Opel Omega za cenę o połowę niższą. Kosztował ponad 80 tyś zł a oferuje tyle co niejedne auto za ponad 100 tys zł. Małe minusy za drobiazgi (widoczność, niektore własciwości silnika, wentylacja).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do 70 000 km wszystko w porządku bezawaryjnie, ale teraz coś stuka w tylnym zawieszeniu. (chyba wahacz).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic z poważnych usterek!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]