Samochód dojrzały, o atrakcyjnej sylwetce, bardzo obszerne wnętrze, znakomite właściwości jezdne, świetny silnik. Czego chcieć więcej?
Wrażenia
5,0
Silnik
To mój pierwszy diesel. Poprzedni samochód- ford focus 1,8 (115 KM). Wrażenia z jazdy nieporównywalne. Zapas mocy przeogromny. Elastyczność nawet na wyższych biegach znakomita. Silnik w porównaniu do focusa dużo cichszy zwłaszcza przy większych prędkościach. Elastyczność jest dużo lepsza po założeniu modułu VTECH (parametry z hamowni: 145KM, 380 Nm)
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia krótkie, nie haczy. W sumie w porządku.
5,0
Układ jezdny
Mistrz w swojej klasie. Układ jezdny wspaniały.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu w porządku, gorzej do tyłu (nie mam czujników parkowania)
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki rozplanowane w porządku, obsługa intuicyjna. Bardzo odpowaiada mi kolor oświetlenia wskaźników.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu z focusem- rewelacja. Szyby nia parują nawet gdy nie włączy się klimatyzacji. W miare szybko (jak na diesla) nagrzewa się wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu- rewelacja, z przodu zresztą też
4,0
Wyciszenie
Bardzo cichy, podejrzewam że w porównaniu z volkswagenowskimi TDI jest cichszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę więcej niż podają w danych fabrycznych, ale w sumie nieźle. W mieście nie przekracza 8l, na trasie przy szybkości 100-130/h około 5,7 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy stosunek jakość/cena w tej klasi (podobnie jak focus w segmencie C). Tak trzymać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie psuje, ale to by było chyba zbyt wcześnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]