Karoseria
: Lakier Panther Black Metalic szybko matowieje i widać wszystkie rysy.
Układ elektryczny
: Przepalające się żarówki.
Karoseria
: Kiepski lakier na felgach - dużo odprysków.
4,0
Całokształt
Ford Mondeo mk3 Trend X TDCI 130HP.
Auto dobrze się prezentuje, duże, pakowne i ładne. Posiadam egzemplarz poflotowy, ale z zaufanego źródła, więc mam pewność co do jego historii i stanu licznika kilometrów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do tej pory (odpukać) bez zarzutów, lać paliwo i jeździć. Bez awarii. Potwornie głośny, ale ekonomiczny. Średnie spalanie w mieście to ok 5,5l/100km, ale przy baaaardzo spokojnej jeździe można zejść nawet poniżej 5l.
2,0
Skrzynia biegów
6 stopniowy manual. Lewarek chodzi ciężko, trzeba mieć dużo siły by wrzucać biegi, szczególnie pierwszy i wsteczny. A przy temperaturach poniżej 0'C, w nierozgrzanym aucie, wrzucenie biegu wstecznego i pierwszego jest niemal niemożliwe - trzeba się szarpać dwoma rękoma.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi, ale w porównaniu np. z Focusem I lub IIFL, wypada słabiej.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z przodu i na boki bardzo dobra, ale jeżeli chodzi o tył to dramat - jak w każdym sedanie. Czujniki parkowania to konieczność. Małe lusterka boczne.
3,0
Ergonomia
Kokpit przejrzysty i czytelny (ale nudny). Wygodne sterowanie radiem przy kierownicy. Niewygodne sterowanie klimatronikiem - przyciski czasem nie kontaktują i trzeba długo klikać. Fotele porównałbym do stołków drewnianych - na dłużą trasę są fatalne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacją jest podgrzewana przednia szyba, która w parę sekund upora się ze szronem. Klimatyzacja mimo że świeżo nabita, to jest słabo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży samochód to dużo przestrzeni. Przy wzroście 190 cm kierowca ma dużo miejsca, ale osoba siedząca za nim będzie narzekać na jego niedostatek. Duży i foremny bagażnik.
2,0
Wyciszenie
Wiem że to diesel, ale jest potwornie głośny. Podczas dużych prędkości wydaje się jakby któreś z drzwi lub okien było niedomknięte. Przy otworzonej pokrywie silnika, podczas jego pracy, można ogłuchnąć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na jednym pełnym tankowaniu wchodzi ok 48-50l, co starcza na 850km w mieście, a na trasie od 950 do nawet 1000km. Serwis nie należy do najtańszych, ale do drogich też się nie zalicza. ASO Forda często organizuje korzystne promocje serwisowe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione za niewielkie pieniądze, jak na segment D. Wyraźnie tańsze od konkurencji. Słabo trzyma wartość, ale pewny egzemplarz jest warty uwagi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często przepalające się żarówki - najczęściej pada oświetlenie zegarów. Wymiana jest prosta, ale trzeba poświęcić na to dłuższą chwile.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czytając opinie innych użytkowników drżę z przerażenia gdy mówią o wadliwej pompie ciśnienia i kole dwumasowym w tym modelu. Moja sztuka jak na razie (puk puk) nie doznała poważniejszej awarii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]