Zawieszenie
: Czuć, że samochód trzyma się i jedzie (nawet przy ciut wyższej prędkości) tam gdzie chcę. Nie podskakuje na nierównościach chociaż daje odczuć, że są.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: piski, których naprawić nie jest w stanie autoryzowany serwis (koszt napraw około 3000 PLN) a naprawa w serwisie \"obcym\" około 200 PLN i po kłopocie.
Inne
: Układ sterowania silnikiem potrafi \"gubić\" obroty potem sam się reguluje. Nieprzyjemne drgania.
Układ elektryczny
: Wymiana żarówki tylko w serwisie bo dostęp do nich wymaga rozmontowania znacznej części samochodu lub kaibiny.
1,0
Całokształt
Samochód drogi ale do zniesienia. Niezawodność na przeciętnym poziomie. Ale od firmy z takim doświadczeniem oczekuje się raczej serwisów na wyższym poziomie.
Wizyta w autoryzowanym serwisie to bardzo specyficzne doświadczenie, na naprawę niebardzo można liczyć wymienią każdą część na nową, inna kwestia, że nigdy nie można być pewnym czy było to konieczne. Ja w AUTO NOBILE FORD dowiedziałem się, że mam do wymiany sprzęgło (trzy miesiące po wymianie kompletu sprzęgła), gdy powiedziałem o wymianie sprzęgla w dokumentację wpisano ogólny zapis o konieczności weryfikacji i dorzucono jeszcze zawór EGR (bzdura). Generalnie fachowość i uczciwość autoryzowanych serwisów bardzo negatywnie wpływa na ogólną ocenę, naprawdę bez poprawy jakości serwisów odradzam zakup tej marki.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dobrze ciągnie ale wtedy zużucie strasznie rośnie.
Po dłuższej jeździe na obrotach wyrzucenie na luz powoduje nadmierny spadek obrotów, poniżej 600 i wtedy bardzo nieprzyjemne drgania całego samochodu.
Trzeba nauczyć się podkręcenia na bardzo wysokie (jak na diesla) obroty przy ruszaniu bo samochód zgaśnie i kiszka.
3,0
Skrzynia biegów
Żadna rewelacja chociaż narzekać to grzech.
4,0
Układ jezdny
Sztywny ale przyjemny i pewny.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki boczne (przednie) raczej szerokie i sporo zasłaniają. Uwaga na lusterka boczne (małe i poniżej przeciętnej widoczność.
3,0
Ergonomia
Przy kierownicy sterowanie radiem (wystająca dźwignia) bardzo przeszkadza. panel sterowania nawiewami i klimą wymaga patrzenia co się wcisnęło (jednym przyciskiem zbyt dużo opcji). zła regulacja położenia kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajny system klimy, a rewelacyjny system odparowywania przedniej szyby (przycisk max to super nawiew) bardzo przydatne ogrzewanie przedniej szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca może czuć się osaczony. korzystanie ze schowka po prawej stronie kierowcy w podłokietniku przeszkadza w prowadzeniu samochodu. pasażer nie może wykonywać żadnych czynności przy radiu (szukanie stacji itp. gdyż to przeszkadza przy zmianach biegów.
2,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze słychać silnik i ten charakterystyczny klekott nierozgrzanego diesela.
Ponadto ma się wrażenie braku osłony akustycznej dla kierowcy z lewej strony. W czasie jazdy w mieście radio trzeba trochę głośniej nastawić.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Od Diesela oczekuje się raczej niższego spalania.
Spalanie na tym poziomio miała moja stara nubira na gazie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze człowiek oczekuje trochę więcej.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Każda wizyta w warsztacie to konieczność wymiany albo jakiejś żarówki albo innego drobiazgu.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy stanie 145 000 konieczna była wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym.
Oczywiśie amortyzatory itp. to standard
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]