świetny jak na taką moc to niedużo pali, pięknie brzmi ze sportową żyłką. Rozwija skrzydła na trasie, szkoda go na miasto.
3,0
Skrzynia biegów
Dobre przełożenia, ale czasem nie trafia drążek na 1 bieg za pierwszym razem.
5,0
Układ jezdny
Jeździłem Alfą 156 2,0 benzyna z obniżonym zawieszeniem prosto z pucharu Alfa Romeo, świetne, twarde - nie wada.......ale te dziury, jednak moim zdaniem forda jest po prostu lepsze. świetnie łączy pewność na zakrętach, twardość z komfortem. Rewelacja.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo obszerny jak na tę klasę.
4,0
Wyciszenie
silnik cichutki jak się jedzie ze stałą prędkością (nawet czasem chciałbym go bardziej słyszeć). Trochę szumi powyżej od 180. poniżej można swobodnie rozmawiać.Byłoby lepiej, gdyby zastosował ford lepsze maty wygłuszające i uszczelki w drzwiach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na ten model to zurzycie paliwa do zaakceptowania. Tylko miejska jazada na 1,2,3 biegu to 13-14 litrów. Trasa na trasie do 80 to 7,5 litra. Stała prędkość 160-170 to 11,5 litra. Pełnia radości na trasie to 11 do .... litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam dopiero miesiąc. Na razie spokój, oby tak dalej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzony w środku tłumnik środkowy (terkot przy niskich obrotach). Dostępny tylko orginalny - 2300 zł poza aso ( w aso 2800). Doraźna naprawa 60 zł (spawanie wnętrzności i tyle).
Dla informacji - tylne tłumniki aso - 3000 zł, zamiennik jedynie superspirit - 1400 zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW
[l/100km]