Inne
: Cisza i błogi spokój.... :) W tym aucie naprawdę trzeba się postarać, żeby usłyszeć silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: denerwujące że często nie odpala na ciepłym silniku, trzeba trochę pokręcić
Inne
: fabryczne radio bez obsługi mp3
5,0
Całokształt
W życiu bym nie przypuszczał, że tyle zadowolenia z jazdy przyniesie mi Ford. Generalnie zachęcił mnie do zakupu brat, który od kilku lat jest użytkownikiem Focusa, gdzie ogranicza się do standardowej obsługi auta. I wiecie co? Miał rację - fajne auto, wygodne, przestrzenne (chociaż Mazda 626 miała większy bagażnik i więcej miejsca z tyłu) i jeśli nie zwracać uwagi na poszczególne niedogodności tak jak z tym utrudnionym odpalaniem na ciepłym silniku czy brakiem schowka w tylnym podłokietniku, to auto jest naprawdę super.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wyciszony maksymalnie - praktycznie będąc w środku, nie wiadomo czy auto jest uruchomione czy też nie. Z elastycznością już trochę gorzej, wydaje się że te 125KM to ciut za mało jak na tą masę auta, ale gdy go się przyciśnie to idzie jednak jak burza (tyle, że strach wtedy spojrzeć na spalanie...) Często są problemy z uruchomieniem silnika kiedy ten jest ciepły - trzeba trochę pokręcić.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez żadnych problemów, chociaż skrzynia jest zupełnie inna niż w Focusie. Chodzi mi o długość skoku - nie jest to sportowa skrzynia ;)
4,0
Układ jezdny
Bardzo ładnie tłumi nierówności, chociaż nie jest aż tak stabilny podczas wiraży jak moje poprzednie auto Mazda 626 - tu środek ciężkości jest jakby wyżej i jest trochę bardziej miękki. Czyli - auto niezbyt nadające się do szaleństw, za to jako rodzinne - absolutnie superanckie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność - standardem jest tylko słupki przednie, ale to norma. No i w moim ośmiolatku przydałoby się już wymienić przednią szybę, bo jest mocno pokiereszowana przez kamyczki.
3,0
Ergonomia
Schowek kierowcy, podstawka na napoje - super. Szkoda, że tylko nie wpadł ktoś na zamontowania uchwytu na kubki i schowka w tylnym podłokietniku. Duży minus za to.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ładnie chłodzi, chociaż zimą przyczepiłbym się do klimatronika - przy ustawieniu 18 st zimą, praktycznie po chwili nie było czym oddychać. Szaleje też podczas chłodzenia przedniej szyby, bo automatycznie załącza klimę, a dmucha gorącym powietrzem - chyba coś mam nie w porządku z modułem klimatronica.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - rewelacja. Natomiast w porównaniu z moim poprzednim autem, zdecydowanie przydałoby się więcej miejsca z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Suuuuuuuper. Auto dopiero słychać kiedy leci się już z prędkością w większości niedozwoloną w Polsce, lub kiedy mam ochotę trochę poszaleć i obroty dochodzą do 5tys.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę w kapeluszu - to pozwala mi zużyć ok. 8-9l/100km po mieście, ale niestety potrafi pokazać pazur i nie daj Boże podeptać mu do 5tys obrotów - wtedy 10-12l/100km nie dziwi...
Od razu odradzam ASO - tam to drą za co się da.
Natomiast resztę części określiłbym jako \"średnie\" i porównywalne do części aut japońskich. Niestety, to nie jest stare auto - jak chcesz płacić 50zł za klocki hamulcowe, kup Escorta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tego auta potrafią naprawdę nieźle namieszać - jeśli znajdziesz rozbieżność w tym samym roczniku do 8tys zł nie bądź zdziwiony. Mi się udało - kupiłem bardzo przyjemne auto w śmiesznie niskiej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nie spierdzieliło się nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na dzień dobry wymiana silnika bo kupowałem z zatartym, ale teraz jeździ na engine z 2004r. i jest super. Cisza, spokój, dobra elastyczność (ale że nie chcę płacić za 10-12l/100km to elastyczność jest taka w normie - na poziomie VOLVO - autobusu ;) Tyle że 8l/100km osładza użytkowanie)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]