Zawieszenie
: problemy ze stukami tylnego zawieszenia
4,0
Całokształt
tak obszernego auta nie ma w tej klasie cenowej w tym roczniku. Opel Vectra C nie umywa się ani pod względem prowadzenia ani pod względem ilości miejsca wewnątrz
Wrażenia
5,0
Silnik
żadnych problemów z silnikiem, pomimo przebiegu 225 000
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi lekko, wybiera biegi precyzyjnie
5,0
Układ jezdny
Klasa sama dla siebie. Rewelacyjny układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki z tyłu (wersja sedan) nieco ograniczają widoczność
5,0
Ergonomia
Bardzo dużo miejsca na nogi z przodu jak i z tyłu - mam 190 cm wzrostu, fotel przedni kierowcy odsunięty na maksa do tyłu, a pomimo to mieszczę się za swoim fotelem kierowcy bez problemu jako pasażer. Olbrzymi bagażnik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
przy bardzo niskich temperaturach (-20) potrafią zaparować boczne szyby, nawiew boczny usuwa parę z szyb tylko w miejscach lusterek
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
dużo zależy od używanych opon - generalnie samochód jest dość cichy w środku
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7,5 litra na trasie, 10-12 w mieście - silnik 1,8 16 V 110km
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odkręcają się śrubki mocujące wyposażenie wnętrza, odpadają plastikowe pokrętła regulacji foteli, częste stuki w tylnym zawieszeniu spowodowane luzowaniem łączników stabilizatora
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jedyna poważna awaria to cewka zapłonowa przy przbiegu 200 000 km - silnik pracował na 2 cylindry, trzeba było auto holować z trasy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW
[l/100km]