Inne
: Całokształt. Dobry samochód i wcale nie taki gówniany jak ludzie mówią. Mazdy już nie kupię, bo po co przepłacać, jak to prawie to samo...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja rantów drzwi i klapy. Reszta samochodu jest bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją.
Zawieszenie
: łączniki stabilizatora - przód i tył
Przeniesienie napędu
: piasta tył
4,0
Całokształt
Dobry samochód za rozsądne pieniądze. Nie taki zły jak ludzie mówią. Dzięki niższej cenie zakupu, jesteś wstanie naprawić samochód i osiągnąć poziom cenowy rozklekotanego Passata czy Audi :D. Szkoda tylko, że nie prowadzi się tak jak BMW :-/ i 90KM TDDI to masakra :-/, ale może się uspokoję trochę. Brakuje mi wysokich obrotów i mocy :-/ Hamulce są na styk. Strasznie nurkuje przy ostrym hamowaniu. Ciągnąć silnik powyżej 3000obr/min mam wrażenie, że go katuje.
Dla mnie najlepszy samochodem do tej pory była Nissan Maxima (3.0 automat od 9.5 trasa na LPG i do 15LPG W-wa), ale ceny i dostępność części powalają na kolana. Tak samo jak znalezienie kogoś, kto potrafi to auto zdiagnozować i naprawić.
Wrażenia
3,0
Silnik
Klekocze jak stary diesel, ale robi nie spotykanie równomiernie. Elastyczność jest powyżej 2000 obr, poniżej brak. Generalnie silnikowi brakuje pary, ale na trasie, szczególnie na 5 biegu od 100 do 130 przy wyprzedzaniu zbiera się momentalnie.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki, zero haczenia. 1 i 2 bardzo krótkie.
4,0
Układ jezdny
Niby miękki, ale potrafi wytrząść. Niby się dobrze prowadzi, a ostatni wyśliznąłem się z ronda.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na kombi jest super.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tam gdzie powinno być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dobrze mrozi. Szyby jeszcze mi nie zaparowały. Może to kwestia wymiany filtrów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, a prosi się o ciut większe fotele z przodu. Z tyłu ogrom miejsca.
4,0
Wyciszenie
Znośnie, aczkolwiek mogłoby być lepiej. Mazda 3 1.6HDI (to HDI to z premedytacją) ojca jest cichsza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2.0 swoje pali, ale jest tani w utrzymaniu. Komplet hamulców przód i tył Boscha - 570zł, przepływomierza brak. Wtryski nie padają... najdroższe w naprawie w TDDI to pompa wysokiego ciśnienia ~2000zł i turbo ~1000zł oraz dwumas (1500zł (LUK) - i tak jest to najtańszy zestaw sprzęgła i koła dwumasowego w 2.0 dieslu, TDI i HDI są droższe). Poza tym to już są śmieszne koszty.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przepłaciłem za swój samochód, ale nie żałuje (14 000zł za 12.2003 poliftowy). Za trochę większą cenę (14500zł) kolega kupił Passata B5 1.9TDI przed liftem (1999) z gorszym wyposażeniem i bardziej zajechanego... Jak mu padną pompo wtryski to będzie płakał. Ja za jego 4 wtryski zrobię dwumasa, pompę, turbo, zchipuję, wymienię wszystkie amorki - KYB, sprężyny (od ST220), hamulce (BOSCH), wsadzę xenony ze spryskami (oryginalne!!) i usunę korozję z samochodu... Za dodatkowe 600zł wstawię skórę z wentylacją...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówka H7 padła... od takie tam...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDDi 90KM 66kW
[l/100km]