Zimny diesel wiadomo trochę hałasuje. Jak się rozgrzał było już miło dla ucha.
4,0
Skrzynia biegów
Każdy bieg wchodził miękko bez oporów czy zgrzytów nawet przy zimnej skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Doskonały układ jezdny. W moim egzemplarzu nic nie pukało mimo upływu lat. Każdą dziurę w jezdni pokonywał płynnie. Ale już poprzeczne nierówności to wręcz przeciwnie. Przejazd w poprzek przez koleiny równało się niemiłosiernym kołysaniem. Myślę, że to z racji wielkich gabarytów auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra w każdym kierunku. Żaden ze słupków okiennych nie przysłaniał mi widoczności. Do cofania trzeba przywyknąć, bo to duże auto, ale w kombi jest ok.
4,0
Ergonomia
Ergonomia ok. Fotel regulowany, kierownica też, wszystkie przyciski pod ręką i obsługiwane intuicyjnie bez odrywania wzroku od toru jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja sprawdzała się doskonale. Para z szyb szybko schodziła, a ogrzewanie przedniej szyby w zimę to idealne rozwiązanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla wszystkich pięciu pasażerów aż nadto. Nawet przy maksymalnym odsunięciu przednich foteli do tyłu pasażerowie tylnej kanapy nie powinni narzekać na ciasnotę. Bagażnik w kombi naprawdę zadowoli wymagających. A jak ktoś jeszcze marudzi to bagażnik dachowy na relingi i do przodu.
1,0
Wyciszenie
Przy wysokich prędkościach słychać było szum i gwizdy, ale to może tylko w moim egzemplarzu, bo na pewno był bity.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na marnym poziomie, ale dlatego, że miałem za słaby silnik. 90KM WOGÓLE sobie nie radzi z pełnym autem. Porażka!
Na szczęście dla mojego portfela większość moich tras pokonywałem sam bez obciążeń gdzie średnie spalanie wynosiło 10 litrów na 100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość do ceny wypada średnio.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie nic się nie psuło. Przez 3 lata użytkowania tylko materiały i płyny eksploatacyjne.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki to strasznie rdza zaczęła wyłazić i to już 6-cio letnim aucie. W porę zatrzymałem ten proces.
Drugi mega problem to dwumas w sprzęgle. Za całość ze sprzęgłem i robocizną mechanik krzyknął 3 tys. zł. Ale to jest przypadłość tych aut przy przebiegach w granicach 150tys. km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDDi 90KM 66kW
[l/100km]