Silnik potrafi bardzo pozytywnie zaskoczyć. Auto szybkie nie jest ale coś za coś. Można w nim poczuć namiastkę luksusu. Bezpieczne i niezawodne. Minusem jest brak ocynkowanej blachy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za słaby, ale moment obr. ma przyzwoity. Chip tuning do 110KM i znacznie lepiej. Ładnie ciągnie od 2 tys obr/min, i pali mi przy tym zdumiewająco niewiele. Taki niezawodny wół roboczy. Trochę głośny, szczególnie jak zimny.
4,0
Skrzynia biegów
Krótka jedynka. 3 i 4 przyjemne na wykorzystywanie momentu obr. Na 5 120km/h przy 2500 obr, brakuje więc 6tki na trasie. Przy mrozach na zimnym biegi ciężko wchodzą, ale jak cieplej to palcem. Trochę długie przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Auto płynie, dobrze się trzyma na łukach. Troszkę nerwowy na poprzecznych nierównościach. Ale to mc'persony. Proste zawieszenie, nawet komfortowe. Tanie i wytrzymałe. Przez rok wymieniłem tylko wkłady amortyzatorów. Kumple płaczą w wielowachaczowych audi i pasatach.
Komfort
5,0
Widoczność
To kombi więc czujnik parkowania się przyda.
5,0
Ergonomia
Przydatny dżojstik radia przy kierownicy. Nic do zarzucenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Manualna klimatyzacja działa rewelacyjnie. Z grzaniem w zimie gorzej. Długo się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przestrzenią dla pasazerów super. Na ładunek w bagażniku jeszcze lepiej. Składasz tylne siedzenia i masz mini busa. Uważam, że mam mało miejsca na kolana jako kierowca. Może to kwestia pozycji, bo na trasie rozkładam się jak przed telewizorem.
3,0
Wyciszenie
Wszystko było by ok, gdyby lepiej wygłuszyć silnik. Przy 140km/h trzeba już troszkę głośniej rozmawiać. Dochodzi też szum wiatru. Ale tak do 130 jest przyzwoicie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mi bardzo mało, średnio latem poniżej 6, w zimie 6.5. Najmniej na trasie 120km/h 5.3 Najwięcej 7. Kwestia do jakich obrotów się trzyma i jaka noga. Części w ASO to kosmos, ale zamienniki dużo tańsze (często ponad 100%), więc mieści się w normach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze trafiłem z ceną i zakupem oprócz standardowych wymian, nie dokładam. Ale jak miałbym dać cenę rynkową, to mógłby być silnik cichszy a karoseria mieć ocynk.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic samo się nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Wymieniam olej i filtry na czas. 35 tys km jeżdżę bezawaryjnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDDi 90KM 66kW
[l/100km]