Dobry samochód , choć nie bez wad.Główne wady to rdzewiejące dolne ranty drzwi w pierwszych rocznikach.Ale za to silnik wydawać by się mogło - nieśmiertelny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chyba najlepszy silnik diesla w tym modelu.Przez 8 lat eksploatacji - zero problemów z silnikiem, żadnych napraw, a do tego rozrząd na łańcuchu !Mowa o silniku 2.0 tddi 115 km.,który w mojej opinii bije tdci na głowę jeśli chodzi o bezawaryjność.Trochę gorzej jest z osprzętem (alternator mam już trzeci ) a po zatym ok.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bez zarzutu.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma w zakrętach choć się lekko przechyla , zawieszenie nie za twarde i nie za miękkie , dobrze wybiera nierówności , ale na nierównej drodze lekko buja.
3,0
Karoseria
Tu mały problem dolne ranty dzrzwi korodują podobno w pierwszych rocznikach do liftu - chyba w 2003.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra , ale może się przyzwyczaiłem bo na początku przygody z mondeo kombi lekkie problemy z parkowaniem do tyłu (brak parktronika)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką na swoim miejscu. Nie ma problemu z obsługą czegokolwiek.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z tym bywa różnie .Nie da się ustawić temperatury tzn. gdy ustawię 22 stopnie to jest ciepło ale 20 już zimno. Klima działa.I tyle.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo zarówno z przodu jak i z tyłu , bagażnik ogromny.Po prostu ciężarówka.
3,0
Wyciszenie
Tu słabo ale może to wina wieku samochodu i może trzeba by było wymienić uszczelki w drzwiach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie , naprawy też niedrogie. Największy wydatek to chyba wymiana dwumasy i sprzęgła ( u mnie przy 194000 km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Teraz te auta są tanie jak barszcz ale dobrze wyposażone jak na swoje lata (rocznik 2002- klimatyzacja , tempomat, podgrzewana przednia i tylna szyba , podgrzewane dysze spryskiwaczy , 6 poduszek itd).Ciężko znaleźć auta z tym silnikiem (2.0 tddi)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzy razy spalił się alternator, drobne problemy z zamkiem centralnym ( zacinająca się tylna klapa - można ją teraz otworzyć z kluczyka lub przyciskiem w aucie )
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek poza wspomnianymi wcześniej awariami alternatora.Leję ropę i Jeżdżę
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDDi 115KM 85kW
[l/100km]