Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Kombi

funkyboss, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDDi 115KM 85kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDDi 115KM 85kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
3,38
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : elastyczność przy wyprzedaniu, przestrzeń wewnątrz
3,0
Całokształt
Wszytko co wyżej
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik TDDI charakteryzuje się tym że w przeciwieństwie do common rail jest mało wrażliwy na jakość paliwa i praktycznie bezawaryjny a w razie co naprawa będzie o wiele tańsza - to na plus. Jeżeli chodzi samą pracę silnika to jest dosyć głośny. 115KM to może się wydawać niewiele ale spory moment (w porównaniu z silnikami benzynowymi podobnej mocy) powoduje że silnik jest bardzo elastyczny i nie ma problemów z wyprzedzaniem. Aha liczne wycieki z silnika
3,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia biegów działa bez zarzutu. Ale w tym miejscu należy napisać parę słów o sprzęgle. Niestety auto wyposażone jest w koło dwumasowe, które u mnie padło wcześniej niż samo sprzęgło ale jako że to są elementy powiązane więc trzeba było wymienić cały komplet (koszt 2500pln), na całe szczęście nie zepsuło się od razu i można było jeździć jeszcze kilka miesięcy zbierając kasę na naprawę.
3,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się nieźle. Hamulce nie za dobre. Po zrobieniu całego zawieszenia po około miesiącu znowu coś zaczęło pukać. Najczęściej padają łączniki stabilizatora i strasznie tłuką na szczęście nie są za drogie
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu, aczkolwiek samochód dosyć długi jak ktoś przesiada się z jakiegoś \"malucha\" to najpierw musi się trochę oswoić
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja bardzo wydajna, należy pamiętać aby filtr przeciwpyłkowy był czysty i suchy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu same plusy
3,0
Wyciszenie
Niestety ze względu na głośny silnik DI w środku nie było zbyt cicho, ale nie ma tragedii
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa to zdecydowany plus (jak przy każdym dieslu). Ceny napraw to raczej minus, części nie należą do najtańszych (choć cały czas tanieją ze względu że samochody te są coraz starsze i tańsze).
3,0
Stosunek jakość/cena
Teraz można już bardzo tanio kupić taki samochód, należy jednak pamiętać że wszystkie samochody na \"F\" oprócz wszystkich swoich \"zalet\" bardzo szybko tracą na wartości.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
centralny zamek drzwi zamyka się i otwiera kiedy chce tak samo bagażnik,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trakcie 2,5 letniej eksploatacji (45 tyś. km) doszło u mnie do następujących usterek: pękł elastyczny przewód hamulcowy przy tylnym kole (niebyt przyjemna sprawa), przednie amortyzatory, sprzęgło kompletne, przegub zewnętrzny lewy, tarcze hamulcowe/klocki hamulcowe, linka ręcznego, wycieki z układu chłodzenia, wycieki z silnika i skrzyni biegów, układ wydechowy, korozja na tylnych błotnikach i tylnej klapie,

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDDi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128

Ford Mondeo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo III Kombi