Gdyby nie ta awaryjność byłoby znacznie lepiej, bo to naprawde przyjemne i komfortowe autko, no ale... chyba sprawdza się stare powiedzenie, że ford g... wort
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo elastyczny silnik, wysoka kultura pracy, do czasu kiedy nie nawaliły wtryskiwacze wgniatał w siedzenie, teraz po wymianie dwóch wtrysków nie jest już tak pięknie
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie OK, ale często zdarzały się zgrzyty przy wrzucaniu 2ki i 3ki
5,0
Układ jezdny
To chyba największy plus tego samochodu, jak narazie nic nie wymienialem z elementów zawieszenia, a w ciągu 11 miesięcy od nabycia auta przejechałem nim 60000 km
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, z tyłu dużo gorzej bo to kombi. Zamontowałem czujniki cofania, ale i tak udało mi się przerysować tylne nadkole przy wyjezdzaniu z garazu (kwestia nieuwagi - za mało snu;) )
4,0
Ergonomia
W środku wszystko na swoim miejscu, jedynie słabo widać diode włączenia klimatyzacji, tak, że czasem trzeba się schylać, tylko jeden pojemnik na kubek, drugi zasłania uchwyt z zestawu głośnomówiącego, bardzo wygodne fotele
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik wieje za mocno, często zaparowane szyby, dopiero przy odpaleniu pełnego nawiewu objaw ustępuje... mogłoby być znacznie lepiej
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj akurat nie ma się do czego przyczepić, z przodu dużo miejsa dla kierowcy i pasażera, z tyłu też bardzo dużo, nie mówiąc o pojemnym bagażniku w którym woziłem m.in. meble, TV 29" w pudle itp.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być dużo lepiej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest ok ale w VW jest lepiej, ceny napraw w ASO Ford są znacznie zawyżone, a naprawy to juz tragedia, zwłaszcza, że jestem stałym gościem w ASO:( Dlatego często naprawiam w innym zaufanym zakładzie
4,0
Stosunek jakość/cena
Xenony, nawigacja, podgrzewane siedzenia, klimatronik, fabryczny hak - jest nieźle
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podświetlenie deski rozdzielczej nawala - nie świeci podświetlenie wskaźnika temepratury, a czasem gaśnie podświetlenie lewej strony zegara prędkości, coś trzeszczy w okolicach drzwi kierowcy i nie wiem co to, czujnik temepratury nawalił (koszt 300 zł), poza tym rdzewieją drzwi kierowcy, i cały próg od strony kierowcy - w serwisie powiedzieli, że to przez brak chlapaczy... hmmm:)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Łącznie na naprawy samochodu wydałem ok 10000 zł w ciągu 11 miesięcy, oto co się zepsuło:
- turbosprężarkę rozerwało na pół, jakimś cudem znalazłem używkę na allegro za 600 zł + 250 zł robocizna (koszt nowej w ASO to 6000 zł)
- czujnik położenia wałka rozrządu - 200 zł
- rozrusznik - 1300 zł
- wymiana 2 wtryskiwaczy - 2000 zł (w ASO zapłaciłbym 3500 zł) - Polecam firmę www.bratford.pl z Radomia
- wymiana sprzęgła komplentego i koła zamachowego - 3000 zł (w ASO - ponad 5000 zł)
- koło pasowe wału + pasek + napinacz paska - 1100 zł
Robiąc ok 70000 km rocznie nie mogę pozwolić sobie na taką awaryjność, dlatego wkrótce samochód idzie na sprzedaż, a ja chcę przesiąść się na Hondę Accord rocznik 2003-2004
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]