Za te pieniądze nie ma nic lepszego(mam wersje GHIA kupioną z rynku niemieckiego po przebiegu 15tys)Jeśli komuś zależy na marce i prestiżu to niech kupuje inne zabawki. Jeśli zaś chodzi o rzeczy podstawowe które w samochodzie być powinny i które ma on zapewniać to nie widzę sensu rozglądaniea się z aczymś innym. Cała reszta to tylko nasza próżność
Wrażenia
5,0
Silnik
Fantastyczna elastyczność którą można docenić głównie na trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Mam 6 cio biegową która wydaje się być stworzona do tego autka. ! i 2 trochę niespasowane ale na trasie to naprawde nie ma znaczenia a w korku są inne rzeczy na które człowiek się denerwuje...
5,0
Układ jezdny
Na porządnych oponach SUPER. Przy 200 km/h(Niemcy)auto prowadzi się jak przyklejone. Odrobinę gorsze właściwości ma Kombi ale to wina tyłu. Generalnie zawieszenie wybacza nawet b.poważne błędy
Komfort
5,0
Widoczność
Gdy pierwszy raz siedłem i spojrzałem do tyłu(kombi) pomyślałem:autobus. Po półrocznym użytkowaniu przyzwyczajenie zrobiło swoje. Generalnie do przodu super a do tyłu jak w dużym samochodzie
4,0
Ergonomia
Bez uwag. No może niefortunne jest umiejscowienie radia pod sterowaniem klimą. Kąt patrzenia na i tak nisko położony wyświetlacz w radiu przy większej prędkości może być niebezpieczny. Inżynierowie Forda przemyśleli sprawę bo w nowym Focusie układ konsoli środkowej wydaje się być dużo lepiej rozwiązany
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Coś tak czasami wątpie czy wieje taką temperaturą jaką ustawiłem. Odparowywanie, filtr zapachowy i ogrzewanie szyb rewelacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 191 cm i siadając na tylnej kanapie po ustawieniu fotela z przodu mam naprawdę sporo miejsca. Żadne z większych aut BMW 5 Mercedes E Audi 6 nie ma nawet porównywalnej ilości miejsca. Z przestrzenią nad głową w kombi jest super(20 cm zapasu) w innych wersjach jest słabo ale jak na razie tylko w skodzie suberb mogłem siąśc z tyłu nie kuląc głowy(mówię o sam 4 drzwiowych)
4,0
Wyciszenie
W Lagunie 2 jest lepiej...Ale przy grającej muzyce na trasie to naprawdę nie zauważalna różnica. Kiedy zimny potrafi przyklekotać. Porozgrzaniu nawet na biegu jałowym pracuje przyjemnie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalne 4.8 w górach max 7.2 na autostradzie w Niemczech przy ok 180-200. Średnio przy prędkościach dozwolonych w Polsce ok 5.5-6.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Był chałas przy 1500 obrotów. Wspornik intercoolera 10 min i po chałasie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu mała dygresja do nieszczęśliwych posiadaczy samochodów którym poszły wtryski i pompy. Niestety jakość paliwa nawet na autoryzowanych stacjach w polsce jest co tu duzo mówić nienajlepsza. Na stałe mieszkam w Niemczech jednak b.często jeżdze do Polski i naprawdę czuć i przede wszystkim słychać różnicę w pracy silnika po zatankowaniu w dwu różnych stacjach.Po drugie widząc jak ludzie obchodzą się z samochodami w Polsce mam nieodparte wrażenie że sami na siebie ściągają kłopoty. I nie mam tu na myśli żle rozumianej"niemieckij" pedanterii tylko o sposób codziennego użytkowania auta. Gazowanie zimnego silnika, częste wyłączanie i właczanie silnika, przekraczanie optymalnych wartości obrotowych silnika to chyba głowne grzechy. Nowoczesne diesle to silniki które oferując tak świetne osiągi wymagają od użytkownika trochę uwagi i rozwagi
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]