Doskonale ze względu na stosunek zalet i wad do ceny własnej i innych aut
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędny, mocny, dynamiczny, miły dla ucha, wysoka kultura pracy.
Punkt mniej za skłonność do lekkiego falowania tak plus minus 100-200rpm - bez wpływu na cokolwiek ot taka skłonność.
Silnik nie lubi znęcania się obrotami powyżej 3000rpm. Jak ktoś pisze że ma problemy z wtryskami bo się zapala sprezynka powyżej 4000 rpm to niech się puknie w czoło dureń. Tym autem jeździ się w komforcie do 160kmh i do maks 3000rpm. Kto chce dusić więcej to będzie miał problemy z blokowaniem wtrysków a kto nie ten nigdy ich nie uświadczy. Auto nie lubi grzebania przy wtryskach, jak raz było ruszone to kaplica i stąd te opinie. Dlatego lepiej kupić bezpośrednio z niemiec
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna JATKO. Trwała, bezobsługowa, niezniszczalna.
niestety niska kultura pracy, bardzo gumowata, ospała w reakcjach, do dostojnej jazdy a nie sportu.
5,0
Układ jezdny
Niezniszczalne zawieszenie, świetnie wysterowane na nasze drogi, pokonuje w tym względzie swoich konkurentów których miałem jak BMW, Mazdę, Nissana, Subaru,
Komfort
4,0
Widoczność
Mały minus za kiepskie oświetlenie części pasażerskiej w wersji zwykłej (nie Ghia) po prostu brak lampki na środku.
5,0
Ergonomia
Duży schowek z wykładziną i lampką i AUX. Dwa uchwyty na kupki z przodu, schowki o.k. Mały minus za brak uchwytów pod napoje dla tylnych foteli
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze odparowuje szyby. Klimatronik w mk3 przedliftowym mi szwankował a także klima słabo chłodziła. Po lifcie klimatronik ok ale klima też niewydajna. Ogrzewanie tragedia. Niestety mk3 to nie auto na zimę - kurtka czapka i rękawice, dopiero w drogę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Autko jak na diesla dobrze wyciszone przy 140 nie męczy i można rozmawiać. W wersjach z dolną osłoną komory silnikowej jest ciszej i przyjemniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W manualach oczywiście dwumasa. Xenony są fabrycznie kiepskie i nic sie nie poprawi, fabrycznie nowy reflektor kiepsko świeci i tyle - radzę unikać ksenonów. Psuja się często silniczki elektryczne fotela kierowcy to standard. Zbiera kurz czujnik temperatury wnętrza od klimatronika ale dostep łatwy i trzeba go czyścic lub wymieniać. Odpadają od płyty podłogowej osłony termiczne nad tłumikami...
W przedliftach rdza na drzwiach w poliftach jest o.k.
Wtryski i pompa szwankują tylko w przedliftach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]