Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Kombi

Mark, 13 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
3,31
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : a co niby miało mnie powalić i podniecić, to nie jest jakiś bolid F1 tylko zwykły samochód, potrzebuję go i używam do pracy i nie jestem niewolnikiem tej czy innej marki
2,0
Całokształt
jeżdzi się fajnie i dość komfortowo, samochód jest ładny i funkcjonalny, design ponadczasowy, ale mi sprawia dużo kłopotów, nigdy nie jestem pewny czy za chwilę nie wydam kilkaset, albo kilka tysięcy na naprawę, części drogie i często nie ma zamienników, tak zachwalany silnik to nieporozumienie, wtryski np są droższe niż do bmw i to jest jakaś porażka i tani chwyt marketingowy, dla mnie diesel powinien przejechać 400-500 tys kilometrów bez poważnych usterek wtedy jest sens nim jeździć i wydawać większe pieniądze
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra dynamika, elastyczny, moment obrotowy pozwala jechać przy 1100-1200 obrotów i nic się nie dzieje
4,0
Skrzynia biegów
nieźle dobrane biegi, nie zacinają się i gładko wchodzą może trochę 1 mogłaby lepiej, ale nie wiem czy to wina fabryki czy dlatego że samochód ma 8 lat, samochód dobrze ciągnie na wszystkich biegach, sprzęgło jakieś dziwne, inne niż w moich poprzednich samochodach, nie wiem czy nie zepsute?
3,0
Układ jezdny
nie zbyt twardy jak na nasze drogi to może być, dobrze trzyma się drogi nawet przy prędkości bliskiej 200, na zakrętach też ok, kierownica jak dla mnie mogłaby chodzić ciężej bo można obracać 1 palcem i przy większych prędkościach trochę za lekka, ale to kwestia przyzwyczajenia, przy 120-130 kierownica wpada w drgania i nie wiem dlaczego? znajomy ma to samo
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność powiedziałbym że normalna we wszystkich kierunkach, szybko można wyczuć przód i boki przy parkowaniu, tył i lusterka też ok, samochód intuicyjnie można szybko opanować bez wielkiego zastanawiania się
4,0
Ergonomia
wszystko w normie, bez niepotrzebnych fajerwerków, ale też bez poczucia że czegoś brakuje, wszystko w zasięgu wzroku i rąk, ale w sumie to kwestia przyzwyczajenia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się nagrzewa, klimatyzacja dobrze działa, z przodu duży komfort cieplny z tyłu trudno mi powiedzieć, wenylacja ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wygodne wszystkie siedzenia, szczególnie pasażerowie z tyłu zachwalali komfort i dużo miejsca
4,0
Wyciszenie
nie narzekam po rozgrzaniu silnika jest ok, przy niedogrzanym jest dość głośno, przy 130-170 spokojnie można rozmawiać, przy prędkościach do 60-70 na wyższych obrotach silnika mogłoby być ciszej, generalnie jak na diesla nie tak źle, chociaż niedawno prowadziłem megan diesla i wydaje mi się że było ciszej, w bmw ciszej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście pali około 8l, zimą może trochę więcej ostatnio na trasie około 500km jechałem wolno i spokojnie, nie wyprzedzałem często, a prędkość maksymalna rzadko przekraczała 110 spalił 6,6 nie wiem jak np przeglądy gwarancyjne, ale części raczej drogie
3,0
Stosunek jakość/cena
przy zakupie cena ok, ale utrzymanie auta to nie tylko paliwo ale również naprawy - im bardziej częste tym gorzej, a to już boli, model i marka nie trzyma ceny i szybko traci na wartości, może \"do kościoła\" się nadaje, ale tak ogólnie wydaje mi się że jest samochodem drogim w utrzymaniu
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
spyskiwacz cieknie, tylnia szyba częściowo przepalone ogrzewanie, zapalniczka zepsuta, połowa żarówek w liczniku przepalona (dla formalności żaróweczka jak rowerowa w plastikowej obudowie kosztuje chyba 8 zł a jest ich tam kilka), zaciski od ręcznego nie odskakują (naprawa dość kosztowna w serwisie coś koło 800zł mnie udało się naprawić za niecałe 200zł), dostęp do skrzynki bezpieczników tylko dla zwinnych i szczupłych, wymiana przedniej żarówki w lampie wbrew pozorom dość łatwa
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpierw poszedła pompa wspomagania, potem rozrusznik, wtryski, a po kilku miesiącach pompa wtrysku paliwa, (zaznaczam że tankuje dobre paliwo) wymiana napinacza wraz z łożyskiem od klimy to podobno norma co kilkadziesiąt tys. km, zawieszenie stuka i puka, ale o to nie obwiniam producenta tylko polskie drogi,

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo III Kombi