Zawieszenie
: Zawieszenie - majstersztyk. Silnik i napęd rónież bardzo dobre.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Dolny spaw drzwi.
Inne
: Zamki zamki....
5,0
Całokształt
W Polsce MK3 jest na sprzedaż dużo - sęk w tym żeby trafić perełkę w bardzo dobrym stanie. Następne będzie MK3 z końcowych lat produkcji.
Wrażenia
5,0
Silnik
130 konny 2.0 TDCi rozpędza tego kolosa szybko i bezboleśnie, przy tym nie pali dużo. Wyprzedzanie tym autem to przyjemność. Wymaga regularnej obsługi i lania dobrego paliwa + od czasu do czasu coś w rodzaju STP. Problem brania oleju temu silnikowi nie jest znany. Warto nie katować tego motoru - niech się powoli rozgrzewa i potem rura ;). Bardzo wydajny wręcz przewymiarowany układ chłodzenia silnika. Turbosprężarka nie jest sportowa - ciągnie dobrze ale odczuwam że woli pracę płynną i ciągłą. Niezawodność silnika mocno zależy od egzemplarza auta i sposobu jego traktowania.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie pierwszy i drugi bieg za krótki. W ogóle przy takim zwinnym motorze skrzynia powinna mieć krótsze przełożenia (w sensie machania dźwignią). Czasami lubi coś przyhaczyć. Ogólnie nie mam zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Majstersztyk. Na tyle miękki że czujesz komfort i dobre tłumienie nierówności ale na tyle twardy że jedzie jak przyklejony - zwłaszcza na zakrętach - prędzej wypadniesz oknem niż mondeo się przechyli.
Komfort
4,0
Widoczność
Mondeo kombi to duże auto - z przodu jest dobrze - z tyłem - wiadomo trzeba uważać bez czujników ale to normalka. Zdecydowanie za małe lusterka boczne (zresztą znacznie powiększone w MK4)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Po 8 latach wszystko wygląda prawie jak nowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajność klimy i wentylacji bardzo dobra. W ziemie w aucie szybko robi się ciepło w lecie klima działa również błyskawicznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kolos. Zarówno z przodu jak i z tyło ogrom przestrzeni. Dodatkowo w kombi na pakę można dużo kilogramów wrzucić - to duży plus.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla bardzo dobrze - do 120 - 130 km/h jest bardzo dobrze. Potem trochę głośniej. Gdzieś z tyłu słychać wiatr.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tego kolosa który rozpędza się w takim tempie i ma tak elastyczny silnik spalanie jest znakomite. Z drugiej strony niema co oszczędzać na przeglądach i oryginalnych częściach zamiennych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Miażdży konkurencję w tej klasie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Zawieszają się zamki - w klapie i dwa od drzwi naprawiałem (w zasadzie odwiesiłem elektryczny mechanizm) sam. Sam zamek jest masywny i jest solidnie skonstruowany i wykonany. Coś w tolerancji wykonania plastikowych elementów przenoszących napęd czasami nie zagra. średnio zaawansowany użytkownik da sobie z tym radę.
2. Wymieniłem rurę pomiędzy turbo a filtrem powietrza bo pękła przy turbinie.
3. Korozja dolnego spawu drzwi - jednorazowa naprawa (również można zrobić samemu).
4. Wymieniłem amory z tyłu, komplet hamulców i mieszek skrzyni biegów ale to eksploatacja....
... aha - jeszcze żarówki podświetlające tablicę rozdzielczą - pikuś.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zarzynam auta. Jeżdżę normalnie (ok 60km dziennie)- auto kupiłem od prywatnego właściciela z Turynu w wersji Ghia (Pełna skóra, podgrzewane fotele i inne bajery) który jak mniemam nie oszczędzał na przeglądach i jeździł \"normalnie\". Póki co (odpukać) problem z wtryskami czy dwu masą jest mi nieznany.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]