Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Kombi

szakul80@interia.pl, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Naprawdę komfortowe,a zarazem bezpieczne!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Drzwi to jest MASAKRA rdzewieją na potęge.Powinni Sciąć gościa w fordzie który odpowiada za zabezpieczenie antykorozyjne!!!!!!!!!!!
4,0
Całokształt
Auto całkiem godne polecenia,pod warunkiem że nie trafimy na bardzo wyjechany.Przestronne, pakowne ,szybkie , niedrogie w zakupie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto posiadam niedługo bo 3miesiące. Kultura pracy na dobrym poziomie,choć jak dla mnie troszeczkę za bardzo jest słyszalny silnik w kabinie.Elastyczność znakomita(ostatnio pozamiatałem bez najmniejszego problemu na trasie Audi A4 2.5 TDI.Jego właściiciel wyglądał na zdziwionego i trochę wkurzonego ),czyszczenie kolektora dolotowego,zaworu EGR i przepływki dały znakomity rezultat. No i oczywiście Verwa ON. Wtryski narazie ok,mam nadzieję że tak już zostanie,na kompie nie wyszły żadne błędy.Mój zaprzyjaźniony mechanik ,który często grzebie przy wtryskach,mówi że: wtryski w mondziaku wcale nie sypią się częściej niż pompowtryski tdi, a cenowo ok 300-350 zł regeneracja-taniej niż w tdi.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia(5bieg.)spisuje się nieźle,choć bieg wchodzi czasem z oporem.Kupiłem auto z wymienionym sprzęgłem wysprzęglikiem i dwumasą. Pasuje mi zestopniowanie skrzyni,w poprzednim moim aucie(też mondeo ,kombi mk2 1.8 td.)zestopniowanie było tragiczne. Wyprzedzanie(nie wspominając o wyprzedzaniu z włączoną klimą)było katorgą a jazda z prędkością 100km/h,odbywała się przy prędkości obrotowej siln.2500obr/min-gdzie w obecnym aucie poruszam się 120km/h. V-max narazie 195km/h.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie mondeo pasuje mi najbardziej ze wszystkich którymi jeździłem(GOLF2,3,VENTO,PASSAT B5,VECTRA B).Wystarczająco sztywne, lecz nie dobija na wybojach(mogło by być cichsze,ale chyba w tej klasie wymagam zbyt wiele)
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu znakomita, a do tyłu nie jest najgorzej. Po przyciemnieniu szyb z tyłu,trzeba się przyzwyczaić,ale przynajmniej wnętrze nie nagrzewa się tak mocno w lecie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką nawet włącznik awaryjek(w starym mk2,był na kolumnie kierowniczej-porarzka). Jedyną żeczą która mi nie pasuje to podświtlenie zegarka,w nocy jest nieczytelny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ręczna klima daje rade,szybko osusza wnętrze.Choć to nie klimatronik ,to gdy w aucie są mocno zaparowane szyby to klima sama się włącza-odparowuje szyby i wyłącza.Jak z ogrzewaniem, narazie nie mogę się wypowiedzieć,oprócz tego że działa..poczekamy do zimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronnie to mało powiedziane,miejsca na nogi, na głowy dla kierowcy pasażerów pod dostatkiem. Miejsca w bagażniku ogrom(płaski próg załadunku).W moim kufrze wożę na codzień:tubę 16\",wzmacniacz,skrzynkę narzędziową(dużą),zakupy w biedronce na dwa wózki to pryszcz dla bagażnika mojego mondziaka.
4,0
Wyciszenie
Jeśli chodzi o wyciszenie to mógłby być lepiej wyciszony od szumów powietrza. Może pomoże wymiana uszczelek w drzwiach. Przy prędkości 120-140.km/h jest znośnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie posiadam komp. pokładowego, więc podane wyniki są moimi wyliczeniami.Miasto 7l/100km, trasa 5.5l/100km-na klimie. W cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe do 2500obr/min 6.0l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie z nieeksploatacyjnych napraw miałem wymianę pompki spryskiwacza szyb(spalona), którą wymieniłem sam-łatwy dostęp od spodu auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ABSOLUTNIE żadnych poważnych usterk nie odnotowałem. Wszystkie tzw.poważne usterki czyli np.:padające dwumasy ,wtryski itp. są to usterki typowe dla nowoczsnych diesli niezależnie od marki. Sprzęgła muszą przenosić coraz większe moce i momenty obrotowe,wtryski działają pod coraz większym ciśnieniem i podają coraz precyzyjniejsze dawki paliwa. Dlatego powinniśmy bardziej niż kiedyś za czasów Mercedesa w124 D. przywiązywać wagę do tego co wlewamy do silnika czy baku.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128

Ford Mondeo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo III Kombi