Samochód bardzo dobtu na długie trasy. Mniej przyjemnie jeżdzi się w mieście i w korkach. Dużo przestrzeni, wygodne fotele, duża ładowność. Idealny samochód na wakcyjne wyjazdy. Do 120 tys. km - bez żadnej awarii. Później - już znacznie gorzej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeynka i dwójka - bardzo krótkie. Dobre przyspieszenia na wyższych biegach. Szóstka świetnie sprawuje się na autostradach.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka i wsteczny - dość mocno haczą. Pozostałe biegi wchodzą bardzo przyjemnie.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry układ kierowniczy. Trzymanie się drogi na zakrętach - dobre ale nie doskonałe. Bardzo duża ładowność. Przy dużym obciążeniu - poprawia się jeszcze zachowanie samochodu na drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i lusterka wsteczne - świetnie. Słabo wyczuwalny tył (nie mam czujników parkowania)
5,0
Ergonomia
Trochę za nisko są przełączniki radia, ale i tak zazwyczaj obsługuje się je joystikiem przy kierownicy (bardzo wygodnie)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy dużych mrozach, temeraturę 21 stopni osiąga się po ok. 30 kilometrach jazdy. Klimatyzacja - bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca bardzo dużo (szczególnie z tyłu). Fotele - bardzo wygodne, dobre na długie trasy.
3,0
Wyciszenie
W jeżdzie miejskiej, przy przyśpieszaniu słychać surowy, dość nieprzyjemny dźwięk silnika. W trasie, przy równych obrotach - jedzie się przyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo małe spalanie (5,9 l/100km) na trasie, nawet przy sporych (130-140 km/h) średnich prędkościach i ekstremalnym załadowaniu samochodu. W mieście, podczas korków i częstych postojów spalanie rośnie do 8,5 l/100km. Podaję średnie spalania obliczone podczas tankowania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z dobiazgów, wymieniłem dysze spryskiwacza, oświetlenie tablicy rejestracyjnej i przepaloną żarówkę reflektora. Są to groszowe sprawy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do 120 tys.km - bez żadnej awarii. Potem awaria alternatora (3 tys. zł w ASO) i awaria wentylatora chłodnicy (1,8 tys. zł w ASO). Boję się, że poważne awarie dopiero się zaczynają.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]