Inne
: AWARYJNOŚĆ - nie wiedziałem, że tak dużo rzeczy może popsuć się w tak krótkim czasie.
1,0
Całokształt
Przestroga dla innych, nie kupujcie tego auta jeżeli nie chcecie mieć problemów. Firma Ford wypuściła bubla, konktrenie układ paliwowy (wtryskiwacze DELPHI i pompa paliwowa), a ludzie się tym zachwycają to zastanawiam się, co jeszcze musi się dziać z tym autem (odpadające koła?) aby wreszcie ludzie przejrzeli na oczy. To najbardziej awaryjne auto w historii firmy Ford ( do czego zresztą sami nieoficjalnie się przyznają) Miły Pan z serwisu powiedział, że i tak ma szczęście bo nie wymieniałem koła dwumasowego co często się zdarza w tym modelu ;(
Wrażenia
3,0
Silnik
Jeżeli chodzi o ocenę daję przeciętną za awaryjność. Silnik przez 30000km zachowywał się rewelacyjnie można powiedzieć, że byłem w nim zakochany, dla mnie rakieta przy poj. 2.0 i takiej masie. Jeżeli chodzi o awaryjność kompletna porażka. Polecam osobom o dużej zasobności porfela, Rozwinięcie w awaryjności.
4,0
Skrzynia biegów
biegi precyzyjnie wchodziły bez większych zastrzeżeń, 6-stopniowa skrzynia biegów się sprawdziła
5,0
Układ jezdny
nie jeździłem jeszcze autem, które tak trzymało się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
bez zastrzeżeń
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zacznę od minusów. Jak się zepsuje nikt nie potrafi naprawić, o zgorozo nawet autoryzowany serwis chciał wymieniać cały wentylator za 1800zł. wystrzyła wymiana szczotek komutatora koszt 80zł + 50zł robocizna. Bardzo fajnie sprawdzało się szybkie odparowanie przedniej szyby
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wygodne auto w wersji GHIA, bardzo dużo miejsca z przodu, dla pasażerów i w bagażniku, idealny na rodzinne wyjazdy
4,0
Wyciszenie
naprawdę ciche w porównaniu do TDi
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj również plus za spalanie, przy normalnej jeździe 100-120km + hamowanie silnikiem, średnie spalanie na poziomie 5,5-6l na 100km, na pełnym baku robiłem przeważnie ok. 850km
1,0
Stosunek jakość/cena
Nie wart żadnych pieniędzy, bo żadne pieniądze nie zwrócą zdrowia zmarnowanego na ciągłe walczenie z serwisem i samochodem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dla mnie hitem był opóźniający się zegar dokłanie o 1h
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeżeli za auto z przebiegiem 100000km z książką i pełną historią, nie bite, płacę 35000zł może nie dużo, a praktycznie drugie tylę muszę włożyć w naprawę to o czym mówimy? Zaczęło się niewinnie od nie trzymania obrotów na biegu jałowym i paląca się kontrolka świec żarowych. Skończyło na wymianie 4 wtrysków, pompy paliwa, czujnika regulacji ciśnienia paliwa, rury dolotowej między intercoolerem a EGRem itd. Autem zrobiłem w 5 miesięcy 35000km i przez pierwsze 30000km nic się działo jak zaczeło się sypać wszystko po kolei. NIGDY WIĘCEJ FORDA, chcecie mieć problem to kupcie sobie to auto. NIE POLECAM!!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]