Zawieszenie
: komfort porównywalny z limuzynami klasy wyższej
4,0
Całokształt
Lubię zmieniać i testować auta. Trafiło i przypadkiem na Mondeo III. Ku mojemu zdziwieniu auto mnie zaskoczyło swoim komfortem a jeździłem też dużymi limuzynami.Myślałem,że pojeżdżę ok roku a już prawie stuknie dwa lata bo naprawdę dobrze mi się nim jeździ. Drugie auto w rodzinie , którym jeździ żona to Toyota Avensis 2003 r 2.0 benz. i powiem ,że Ford jest wygodniejszy,cichszy,szybszy i lepiej wyposażony (GHIA) Trasy 500-600 km w Fordzie mój kręgosłup nie odczuwa a w Toyocie mam bóle lędźwiowe.Ford to wygodna kanapa a Avensis to twardy taboret. Niemniej jednak przypadłość do awarii przy mniej więcej takim samym przebiegu na korzyść Toyoty. Pojawia się też rdza na wewnętrznych stronach drzwi. Klapa ma czujnik otwierania na elektromagnes , który często ulega awariom - brud i wilgoć jemu szkodzi. Wskazania temperatury klimatronika czasami odbiegają od rzeczywistej temperatury.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny o niskim zużyciu paliwa.Średnio 5,5 L.
Bardzo elastyczny bez turbo dziury. Wysoki moment obrotowy daje odczuć się na każdym biegu.( Tata ma skodę 1,9 110KM i jak przejechał się to był w szoku)
Mógłby być mniej awaryjny.Przy tym przebiegu wymienione rolki i jakieś łożyska przy pasku napędzającym alternator i klimatyzację bo strasznie hałasował. Oleju nie zużywa. Zawsze tankuję na Shellu, leję Fabryczny olej Formula , przeglądy na czas. Zaleta to łańcuch rozrządu.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa manualna. Precyzyjne biegi.Przykład dla innych.Tylko na mieście trzeba trochę namachać się lewarkiem. 6 bieg najlepiej sprawuje się od prędkości 110 km przy obrotach ok 2000 . Uwielbiam nim wyprzedzać, to trwa chwilę a na trasie jest to ważne.
5,0
Układ jezdny
Mam wersję kombi i podobno w tej wersji tylna belka jest lepiej skonstruowana niż w pozostałych nadwoziach i na razie wszystko ok. Z przodu końcówka wymieniona. Amortyzatory ok, tarcze ok, płyn hamulcowy tylko wymieniony. Coś mi tam piszczy w tylnym kole czasami , ale jak pozaciągam kilka razy ręczny to ustępuje. Jest to sporadyczne, może jakiś brud albo trzeba zajrzeć do środka.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Schowki odpowiednie, podłokietnik ok, pojemnik na napoje ok, obsługa przełączników intuicyjna i łatwa..Bagażnik to główna zaleta, dlatego poniekąd zdecydowałem się na ten model.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre, mogła by być oddzielna regulacja dla pasażera i kierowcy. Czasami wskazania temperatury nie odzwierciedlają jej w rzeczywistości. Przeszukuje trochę.Ale jak czytałem to wada w niektórych egzemplarzach. Fotele przednie podgrzewane, w zimie niezastąpione.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście 1,90 i odsuniętym fotelu do końca osoba o tym samym wzroście co ja siedzi komfortowo. 5 osób też podróżuje bez ścisku. I dużo bagażu też się zmieści.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych komfort dla uszu , 130-140 km/h aż chce się jechać. Przy wyższych nieco głośniej, ale to jak w każdym. W Niemczech 170 też bez zmęczenia dla uszu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w zimie nie przekroczyło 9 litrów na krótkich trasach.Średnio w zimie 7 L. W porze letniej spalanie przy prędkości 100-110km/h 4,8 L to norma. Średnio auto pali niecałe 6 L w mieście. A ja uwielbiam dynamiczną jazdę i mam ciężką nogę.I naprawdę nie chce więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie za nieduże pieniądze można mieć naprawdę wygodne i dobrze wyposażone auto. Trzeba dbać o to auto a odwdzięczy się niezawodnością. Wlewać dobre paliwo, nie \"cisnąć\" zimnego silnika, bo ostrej jeździe ostudzić turbinę chwilę na biegu jałowym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektromagnes tylnej klapy,dwukrotna awaria podgrzewania siedzenia kierowcy, dwukrotna wymiana drogiego przewodu gumowego turbosprężarki,dwukrotna wymiana kół na rozruszniku , bardzo miękki materiał i szybko się zużywa a co za tym idzie to słychać zgrzyty przy uruchamianiu jak jest zużyty, a poza tym bez drobnych awarii. Oby tak dalej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki których bym się nie spodziewał:(w tys km)
116 - wymiana łożysk i jakiejś łapki przy paku klinowym
120 - wymiana koła dwu masowego bo strasznie hałasowało
A tak to wymiany eksploatacyjne zgodnie z instrukcją obsługi i na oryginalnych częściach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]