Polecam osobom spokojnym, cierpliwym, które mogą pozwolić sobie na spędzanie czasu w serwisie. Kilka wizyt na naprawę jednej usterki to standard. Nie mam zaufania do tego samochodu, unikam jeżdzenia nim w dalekie trasy, nigdy nie wiadomo co się może popsuć. Polecam OPG na cały czs urzytkowania. Nie kupiłbym tego auta jeszcze raz ze względu na kiepski serwis Euro-Car Gdyia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Klekocze przy spokojnej jeździe w mieście.
3,0
Skrzynia biegów
Zbyt słaby silnik do takiego automatu, lub kiepski automat. Automat, zanim ruszy musi nawinąć trochę gumy a następnie ruszy z kopyta buksując kołami, (trzeba uważać przy ruszaniu ze skrzyżowania trudno wyczuć moment ruszenia samochodu). Przy wyprzedzaniu na trasie trzeba uważać potrafi zredukować o dwa biegi dojść do 4000 obr/min przytrzymać chwilę przy tych obrotach i dopiero przełączyć wyżej. Na trasę tylko zmiana sekfencyjna i to ostrożnie. Trochę szarpie przy zmianie biegów oraz robi to wolno.
4,0
Układ jezdny
Zawiesenie w miarę komfortowe, w zakrętach trochę się wychyla, odnosi się wrażenie (jazdy pontonem) ale stabilne.Przy pokonywaniu poprzecznych nierówności trochę je słychać. Układ kierowniczy zbyt słabo wspomagany przy wolnych prędkościach męczy w mieście, na trasie może być.
Komfort
3,0
Widoczność
Czujniki parkowania są przydatne.Beznadziejne lusterka wsteczne. Denerwuje podgrzewana przednia szyba, która wprowadza zniekształcenia obrazu.
4,0
Ergonomia
Podoba misię że po krótkim naciśnięciu dzwigni kierunkowskazu ten sygnalizuje trzy razy dobre przy zmianie pasa
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Strasznie długo sie nagrzewa wnętrze. Szyby raczej nie parują. Nadmuch na przednią szybę jest skuteczny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne i obszerne fotele przednie. Miejsca z przodu i z tyłu jest dużo.
3,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej. Denerwyje głośny silnik oraz hałas powyżej 120 km/h. od kół i powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrze choć jak na desla mogło by być lepiej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nowy jest stanowczo za drogi Wszystkie naprawy kosztowały jakieś 20 000 zł, jeśli Ford zrobiłby auto mniej awryjne mogłoby być tańsze. Duża utrata wartości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Upierdliwe czujniki cofania, które raz działają a raz nie. Czujnik deszczu, który żyje własnym życiem.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwa razy całkowicie odmówił posłuszeństwa.
Pierwszy razoszły wtryski, drugi alarm. Kilka razy wymieniano napinacze rozrządu. Klima zalała wykładzinę podłogową samochód stał w serwisie tydzień. pękł wąż od turbiny ( nie objęty gwarancją naprawa 600 zł. Rdza na drzwiach i progach. Wymiana przełącznika wycieraczek (trzy wizyty w serwisie)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]