Silnik
: mogą padać wtryskiwacze, ale niekoniecznie
Karoseria
: W niektórych modelach rdzewiały drzwi od dołu
Inne
: drobnostki, jak np. pompka spryskiwaczy za 270 PLN :(
4,0
Całokształt
Samochód uważam za bardzo udany. Rewelacyjne właściwości jezdne, dobra ergonomia. Można się przyczepić do jakości wykonania niektórych elementów ale nie jest to wielki problem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy silnika jest bardzo wysoka, szczególnie porównując go z TDI spod znaku VW. Jest to jednak silnik delikatny i czuły na jakość paliwa.
Na pochwałę zasługuje jego dynamika i elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
Pierwszy bieg mógłby być trochę dłuższy. Służy praktycznie do ruszenia z miejsca. Poza tym całkowicie OK. Biegi wchodzą z lekkim oporem, ale ja tak lubię.
5,0
Układ jezdny
Doskonale za pewność z jaką się to auto prowadzi. Nie od dziś zresztą wiadomo, że pod tym kątem Mondeo nie ma się czego wstydzić i często jest uznawany za wzorcowy.
Komfort
4,0
Widoczność
nie mam uwag
4,0
Ergonomia
To kategoria bardzo indywidualna. Ja się w Mondku czuję bardzo dobrze i to jest najważniejsze. 500 km trasy bez odpoczynku nie stanowi problemu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tym miejscu mam największe zastrzeżenia.
O ile klima w lecie daje sobie radę z utrzymaniem odpowiedniej temperatury, to w zimie trudno nie poprawiać ogrzewania. Albo grzeje za mocno, albo za słabo. Trochę parują też szyby ale to może wina np filtra kabinowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca tak z przodu jak i z tyłu
3,0
Wyciszenie
Diesel to diesel. Mogłoby by być ciszej, choć w porównaniu z Octavią czy Passatem TDI jest i tak lepiej. Dźwięk silnika jest znacznie przyjemniejszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasa Wrocław-Przemyśl, czyli ok 300 km autostrady (jazda ok 160 km/h) i jakieś 230 standardu polskiego to spalanie średnio 6,9.
Bardziej oszczędna jazda spokojnie można zejść poniżej 6 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej ceny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwa razy trafiłem do serwisu bo się wtryskiwacz rozkalibrował (tak powiedział serwis).
Pękła rura od intercoolera, przez co był słaby i strasznie dymił.
Padła pompka spryskiwaczy i kosztowało mnie to 300 PLN bo nie ma zamienników.
193k km i trzeba wymienić będzie amortyzatory z przodu
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mondek miał wymieniony cały układ paliwowy jeszcze przez wcześniejszego właściciela przy stanie licznika ok 155k km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]