Zawieszenie
: Świetnie prowadzące się duże auto za rozsądne pieniądze. Lepiej rozglądać się za egzemplarzami po lifcie i z końca produkcji, najlepiej z benzynowymi jednostkami.
4,0
Całokształt
Duży i wygodny samochód za naprawdę bardzo rozsądne pieniądze. W dodatku świetnie się prowadzi. Samochód idealny dla tych którzy szukają auta rodzinnego albo czegoś do jeżdżenia w długie trasy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód kupiłem jak miał na liczniku 133 tys., na dystansie kolejnych 100 tys. kilometrów i nic się nie działo z silnikiem. Tylko olej i filtry zmieniane regularnie.
4,0
Skrzynia biegów
Automat 5-cio biegowy. Momentami ospały, ale biegi zmieniał płynnie, nie szarpał i ani razu się nie popsuł.
5,0
Układ jezdny
Mondeo to legendarne właściwości jezdne :) miłe komfortowe zawieszenie, które w zakrętach prowadzi samochód jak po sznurku. Można jechać 180 km/h i w ogóle tego nie odczuwać. Auto prowadzi się zawsze stabilnie i pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w kombi, duże szyby i wsteczna bardzo daleko od kierowcy. Trzeba się przyzwyczaić do wymiarów samochodu, ale jak już to zrobimy da się manewrować bez problemu.
3,0
Ergonomia
Ergonomia bez zastrzeżeń, obsługa wszystkiego intuicyjna (poza wycieraczkami które działają "na odwrót" niż w innych samochodach. Nie wiem dlaczego jest tylko jeden uchwyt na napoje (w niektórych wersjach jest też drugi, wysuwany z konsoli centralnej ale mało stabilny). Poza tym super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bez zastrzeżeń. Zawsze sobie radziła czy to podczas podróży do Włoch czy wypadu na narty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca, z przodu i z tyłu. Do tego ogromny bagażnik. Cztery osoby podróżują niezwykle komfortowo, da się jechać także w 5. Auto o rozmiar większe od Passata B5.
3,0
Wyciszenie
Wraz z wiekiem i przebiegiem było coraz gorzej. Zimny silnik klekocze niemiłosiernie, potem jest już dość przyjemnie. Dużo ciszej niż w Passacie B5, dzięki common-rail.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Model dość popularny, więc wiedza mechaników i dostępność części jest dość spora. Same części (nawet te oryginalne) nie są przesadnie drogie. Auto nie rujnuje budżetu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Model bardzo tani na rynku wtórnym. Dużo samochodu za nieduże pieniądze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pięta Achillesowa Forda. Dwa razy wymieniałem przepalone żarówki podświetlenia deski rozdzielczej, przy 200 tys. posłuszeństwa zaczął odmawiać zamek drzwi kierowcy, dwa razy padł mały termostat (objaw: silnik nie utrzymuje temperatury 90 st, bardzo powoli się grzeje). Pod koniec zaczął odmawiać napęd CD w fabrycznym radiu. Niby drobnostki, ale bardzo irytujące...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód raz wylądował na lawecie (zapchany EGR). Ominęła mnie regeneracja wtryskiwaczy, poprzedni właściciel wymieniał turbo (120 tys.), choć tu raczej winny raczej pazerny serwis ASO. Poza tym olej, filtry i tylko paliwo z markowych stacji!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCI 115KM 85kW
[l/100km]