Genialny jeśli chodzi o osiągi. Niestety trzeba uważać na temperaturę oleju (auto nie ma chłodnicy, tylko wymiennik ciepła). Oleje 5w30 się nie nadają, bo może skutkować to obróceniem panewki.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, fajnie zestopniowana
5,0
Układ jezdny
Genialny. Precyzyjny. Auto jest mega stabilne, bardzo duża frajda z jazdy po zakrętach.
3,0
Karoseria
Zderzaki pękają od patrzenia się na nie. Materiał z gównolitu, kosztują krocie
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato szybko schładza, w zimę szybko się nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
W seryjnym aucie jest cicho. Dopiero powyżej 4tys obr/min słychać piękny dźwięk silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo, że 3.0 musi swoje wypić, więc koszty paliwa są dosyć wysokie. Części (poza blacharką) nie są drogie (z wyjątkiem amortyzatorów nivo-1900zł/szt). Trzeba pamiętać, że większość części nie pasuje od „zwykłego” mondeo a i dostępność jest gorsza.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Strzelił wąż wodny, zawór odpowietrzania par paliwa, pompa paliwa, kompresor klimy się rozszczelnił
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Robiony był kompletny remont silnika ze względu na uszczelkę pod głowicą (spaliny w układzie chłodzenia).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW
[l/100km]