ST220 to przyzwoity silnik z dobrym podwoziem, niestety reszta jest słabej jakości. Plastiki niemiłe w dotyku, twarde, słabo spasowane. Wnętrze marnie wyciszone, drzwi rdzewieją na rantach. Mała ilość schowków. Plusy to prowadzenie na dobrej drodze, rasowy wygląd i w miarę dobre osiągi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ładne brzmienie, jednak jak na ponad 220 koni zbyt mały moment obrotowy 280 Nm, inne marki przy 3 litrach pojemności mają przeważnie ponad 300 niutków. Cieszy fakt że kręci się do 7 tyś. Jednak mógł by mieć trochę lepszy dół. Silnik prosty, rozrząd na łańcuchu, brak EGR, gaz na zwykła linkę itd.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z wyraźnym oporem, dosyć długi skok drążka. nie jest to mistrz precyzji. Ponoć lepiej jest z wersją 6 cio biegową, niestety ja mam 5.
3,0
Układ jezdny
I tu mam problem z oceną - Jeśli mieszkał bym w Niemczech i śmigał po drogach równych jak stół pewnie dał był 5. Na dobrej drodze prowadzi się pewnie. Można pokonywać łuki nawet 200km/h. Niestety koła 18\", twardy zawias i nasze dziury to nie jest dobre połączenie. potrafi mocno hałasować. Duży plus za ESP w standardzie w każdym St220
Komfort
4,0
Widoczność
Szyby są przezroczyste a tył ścięty (kombi) do tego czujniki parkowania i podgrzewana przednia szyba. Nie widzę problemów.
3,0
Ergonomia
Sa niedociągnięcia, Sterowanie wycieraczkami inaczej niż wszędzie. Przyciski pod radiem są za nisko, przeszkadza w ich obsłudze drążek zmiany biegów. Brak oświetlenia tylnej części kabiny. Ogólnie oświetlenia wnętrza to klapa. jeden mały schowek w bagażniku. Słabe plastiki szczególnie na boczkach drzwi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato chłodzi, w zimę grzeje. Ale bez rewelacji, klimatronik jednostrefowy, a grzanie dupy typu włącz wyłącz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo, wkurza mnie brak regulacji wysokości fotela pasażera, wg. mnie jest za wysoko. po rozłożeniu tylnej kanapy w bagażniku mieści się materac dwu osobowy.
2,0
Wyciszenie
Klapa na całej linii. Słychać szumy wiatru już od 100km/h. Przy 130 trzeba podnosić głos żeby rozmawiać. Zawieszenie głośno pracuje. Najgorzej wyciszony samochód jaki miałem ( nie licząc starego tipo)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu niespodzianka, niektóre części droższe niż w Audi. Np. Kpl. przewodów to wydatek 600 zł w A6 420 zł. Mówię o oryginałach. Spalanie tez powinno być mniejsze o ok. 1-2 l/100 W końcu to jest tylko ośka i to nie za ciężka.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie nie wart tych pieniędzy. Zbyt duża różnica w cenie między wersją zwykłą a ST. To nadal tylko Mondeo.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
A to się pas nie zwinie, a to klamka nie odbije, i takie tam pierdoły
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak do tej pory
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V ST220 226KM 166kW
[l/100km]