Inne
: Problemy ze źle zamontowana iregulowaną instalacją LPG
Karoseria
: Korozja na spodzie drzwi - do zaleczenia nie do wyeliminowania - wada fabryczna.
4,0
Całokształt
Mimo wspomnianych remontów jestem bardzo zadowolony z tego auta. Problemy u mnie wynikały ze złej instalacji gazowej i cięższej eksploatacji przez poprzedniego właściciela.
Oceniając samo auto to wygoda, komfort, wygląd i części eksploatacyjne - wszystko na plus.
Gdyby lifting więcej zmienił w wyglądzie to kupiłbym to auto ponownie po liftingu.
Ps.
Byle nie Diesel - w tym modelu są tragiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik o idealnej mocy, łączący ekonomię z mocą. Wystarczająco nadaje się do tego auta.
Jeżeli chodzi o LPG to nie popełniajcie mojego błędu i zamontujcie instalację u renomowanego i dobrego gazownika.
- NIE WIERZCIE w bajki, że Check Engine świeci, bo ten typ tak ma (np. zbyt uboga mieszanka) - jest to źle wyregulowana instalacja, której u mnie (Legnica) żaden \"gaziarz\" nie potrafił wyregulować. Zaowocowało to remontem silnika.
3,0
Skrzynia biegów
Praca poprawna i wygodna.
U mnie wysypał się 1-szy bieg, ale to wina poprzedniego właściciela, który bardzo często ciągał przyczepę.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się wyśmienicie i przewidywalnie, z resztą jak każdy Ford od czasów pierwszego Focusa.
Komfort
4,0
Widoczność
We wszystkie strony jak najbardziej prawidłowa.
5,0
Ergonomia
Prawidłowa, wszystko pod ręką i dokładnie tam gdzie się tego człowiek spodziewa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo dobre lecz klima mogłaby być ciut wydajniejsza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca więcej niż w Passacie.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na wielkość, wygodę i dynamikę spalanie na poziomie akceptowalnym bez rewelacji.
Koszty napraw w porządku szczególnie dobra relacja ceny do jakości części Motorcraft.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pomijając moje usterki, to nie ma innego tak dobrego auta za tą cenę (wielkosć, rok produkcji, wygląd, wyposażenie)konkurencja jest albo starsza modelowo albo droższa w zakupie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ponad 2 lata eksploatacji w zawieszeniu jedynie łączniki stabilizatora (3 razy)i części eksploatacyjne (tarcze, klocki).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniany wcześniej remont silnika z winy niepoprawnie zamontowanej i regulowanej instalacji LPG oraz wysypany 1-szy bieg w skrzyni przez częste ciąganie przyczep.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 145KM 107kW
[l/100km]