Silnik
: cewka, wtrysk, pompa termostat, alternator,
4,0
Całokształt
duzy pojemny pakowny, komfortowy w trasie i jak w mieście, dla wprawnego kierowcy nie ma problemu z parkowaniem choc nie widac obrzezy auta, bardzo dobrze wyciszony, przez problemami nie słyszalem silnika ponizej 2tys, bardzo stabilny w trasie, drobne usterki odczepiajacej sie osłony wydechu, często przepalające sie żarówki (chyba że za tanie kupuje co 3mies) bardzo polecam choc właściwie nie trzyma wartośc, jest tego tyle na miescie ze mozna kupic za grosze i jeszcze taniej sprzedac, dobry wół roboczy bo nie jest to juz auto z prezencją.
Wrażenia
1,0
Silnik
1,8 SCI to gówno, mam 2 lata a juz łącznie 3 miesiace stoi na warsztacie, raz walnęła cewka i jeżdził na 3 cylindrach, potem pompa (aby wymienic trzeba sciągac zbiornik zamiast przez kanape jak w normalnych autach) teraz... może wtrysk, może komputer nikt nie wie a czekam 2 tyg na diagnoze, przestał palic na 3 cylindrze podczas diagnozy zmarł całkiem(czekam na rozwiązanie) prócz tego alternator tanczy z napięciem na wolnych obrotach, termostat wiecznie otwarty wiec zimą nie moge sie nagrzac a wentylator chodzi szybciej niż w F16, plastikowy dolot jest śmieszny wiec gazu do bezposredniego wtrysku nie założysz(chyba ze dasz kolejne 5tys jak za auto) reszta w komorze chyba juz ok
4,0
Skrzynia biegów
wolałbym 5 biegów, za czesto trzeba wachlować zeby miec dynamicznosc, często redukcja do 3 zeby brac tira 80km/h a na 6biegu prawie brak przyspieszenia, miało to byc dla oszczednosci to jakos nie widze, cieżko wchodzi bieg wsteczny, jest przed 1 ale nie ma zadnej drzwigni wcisku, tzreba go jakby wyrwac przed płaszczyzne 1/2 dla słabych osob męczący temat
5,0
Układ jezdny
brak zastrzerzen, precyzjnie, nic sie nie wypiło ani innych luzów
5,0
Karoseria
o dziwo, mimo iz to ford nie mam żadnych zastrzerzen, nawet klasyka w mondeo, że klapa bagaznika czy dół drzwi, u mnie wszystko pięknie,
Komfort
4,0
Widoczność
z racji rozmiarów przy parkowaniu trzeba zdać sie na wyczucie i instynkt bo nie widac przodu ale nie narzekam a w normalnym ruchu jest git, czesto w innych autach przeszkadzają mi przednie słupki tutaj jest dobrze
5,0
Ergonomia
idealnie, jestem średniego wzrostu a w drodze w pojedynke siegam na pamiec w kazdy schowek, nawet radio idealnie pod reka plus manetka radia przy kierownicy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
automat działa dobrze, jednak jezdze na manualnych nastawach, klima robi w środku zime nawet w upałach (czarne auto i ciemne szyby) mimo rozmiarów, jednak wiadomo po nagrzaniu i odpaleniu to troche zejdzie czasu, mam problem z ogrzewaniem ale wiem ze wynika z zepsutego termostatu i zima ciezko mi nagrzac silnik wiec kabine równiez
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu nawet 3 dorosłych twierdzi ze komfortowo mozna jechac bez scisku, kierowcy jest bosko w tych fotelach, podnoszenie i grzanie siedziska i regulacja w krzyzu, trase 4 godziny bez postoju i wstaje niemal świezy
5,0
Wyciszenie
jest cudowne, silnika nie słysze póki nie przekrocze 2tys obrotow, kół ani otoczenia tez specjalnie nie,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mało usterek, drobne są tanie bo to ford. wiekszośc mozna naprawic samodzielnie wiec zawsze to taniej. spalanie powinno bc nizsze ale mam ciezko noge wiec nie marudze
5,0
Stosunek jakość/cena
teraz cena uzywke 15letnich jest smieszna, owszem próbuja sprzedawac za 10tys ale nie wierze w przebieg tym autem ponizej 200, ono kocha jezdzic, a nikt do miasta nie kupuje takiej landary, wiec mozna tanio kupic duze i wygodne auto
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówki, co 3 miesiace stop oraz pol roku mijania, podnoszenie fotela (zebatka)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jesli 3 razy auto jedzie na holu do warsztatu w 3 lata to jest cos kuźwa nie tak z tym silnikiem 1,8 SCI, reszta pancerna
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 130KM 96kW
[l/100km]