Inne
: Aż dziw bierze, że można dostać tyle zalet za kilka złotych. Szok.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Otwieranie przedniej maski - na kluczyk
Karoseria
: Trzeba co jakiś (najlepiej po zimie) kontrolowac nadwozie, bo blachy mają skłonność do korozji. U mnie jak na razie jest ok, ale przezorny zawsze ubezpieczony.
5,0
Całokształt
Samochód ma rewelacyjną relację między stosunkiem: produkt - cena. Aż dziw bierze, że można dostać tyle zalet za dokładnie parę złotych . Jednak i tak wszystko na koniec zależy od stanu technicznego kupowanego auta. Ja wiedziałem co biorę. Mojego forda kupiłem z polskiego salonu, auto było oddane na tzw. wymianę na nowy. Od początku było kupione i serwisowane w tym samym jednym serwisie i ten sam serwis odsprzedał mi samochód. Nic nie było kręcone (licznik!), nic nie było odpicowane, dostałem cały spis dokumentów/faktur/rachunków uzbierane przez serwis i właściciela przez te 8 lat użytkowania. Dla mnie bomba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosta budowa to jego największa zaleta. Żadnych turbo, bezpośredniego wtrysku, na dodatek jeszcze na łańcuszku rozrządu. Mam wersję 1.8 - 125 KM i jest tak cichy, że czasami zastanawiam się na postoju czy silnik pracuje. Zużycie oleju w normie: 0,25-0,3 L dolewki na 6000 km. Ogólnie tylko lać paliwo i się cieszyć jazdą.
5,0
Skrzynia biegów
Mam skrzynie 5-cio biegową, typ MTX 75. Biegi pracują miękko i precyzyjnie. Rewelacja. Jedyna rzecz która mnie zaskakuje to niepotrzebnie zamontowane w tym silniku dwumasowe koło zamachowe. Na razie u mnie wszystko działa, ale prędzej czy później będę musiał wymienić sprzęgło wraz z tym kołem.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze zestrojony ale może dlatego że Fordy faktycznie słyną z dobrych właściwości jezdnych. Dla mnie bez uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Jeżeli chodzi o jazdę autostradową to bajka. Jest super, miękko i wygodnie. Co do nierówności w mieście to już nie jest tak super, choć wszystko się mieści w przyzwoitej normie. W mieście czuć nierówności, zawieszenie jest komfortowe ale i jednocześnie sztywne. Nie puka nie stuka ale informuje kierowcę o dziurach znajdujących się na drodze.
5,0
Ergonomia
Kokpit jest dobrze rozplanowany. Nie mam żadnych problemów z dostępem przycisków. Widoczność bardzo dobra. Mam zamontowane tylne czujnik parkowania więc tym bardziej jest mi łatwiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kupiłem ten samochód, że względu na to że chciałem mieć większe auto (poprzednio jeździłem Escortem) i żeby była klima. Klima działa bardzo dobrze, ogrzewanie zimą również daje radę. Nie mam do czego się przyczepić. Wnętrze mam zawsze chłodniejsze bo z tyłu mam przyciemniane szyby (ze względu na dziecko).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tego co wiem to tylko Opel Vevtra C kombi w tej klasie ma więcej miejsca w kabinie. Dla mnie i mojej rodziny (rodzina 2+1) miejsca jest nawet ponad stan, w szczególności z tyłu przestrzeń jest gigantyczna.
4,0
Wyciszenie
Jeździłem samochodami, które były lepiej wyciszone. Takie mam wrażenie. Ale i tak wartość hałasu jest do zaakceptowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne są szeroko dostępne. Zarówno używane jak i nowe, oryginały i zamienniki. Ja zawsze staram się brać części/materiały eksploatacyjne oryginalne (MOTORCRAFT) lub podchodzącego pod oryginały (ATE, TRW, LEMFORDER, NGK, FILTRON). Z własnego doświadczenia wiem, że ten kto bierze tanio to bierze dwa/trzy razy. Ja tam wole kupić raz a porządnie. Kupując tanie materiały eksploatacyjne prędzej czy później to się zemści. Ceny części są do zaakceptowania. Zużycie paliwa także jest do zaakceptowania: trasa jadać ok. 100 km/h - 6,5-7 L.., trasa 130-140 km/h - ok. 8 L., miasto - 9,0-9,5 L., miasto stojąc w korkach i z włączoną klimą - ok. 10 L. Biorąc pod uwagę gabaryty i masę auta oraz to, że jest to benzyniak - dla mnie super.
5,0
Stosunek jakość/cena
Największa zaleta tego samochodu. Cieszę się, że są na rynku takie samochodu jak Ford Mondeo, które z reguły są niedocenione. Dzięki temu jak się poszuka można kupić fajny egzemplarz za rozsądną cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód mam ponad rok i przejechałem nim prawie 15.000 km. W tym czasie samochód miał dwie awarie: brudny zawór EGR (wymieniłem na inny, bo czyszczenie nic nie pomogło) oraz rozszczelnienie pompy wspomagania układu kierowniczego (założyłem inna po regeneracji, z gwarancją). I to wszystko. Czy to dużo? Dla mnie nie. Elektronika się nie psuje bo, bo tak naprawdę u mnie nie ma co się psuć. Ja mam prawie podstawową wersję wyposażenia, więc nie mam czegoś takiego jak podgrzewanych i chłodzonych foteli, skóry, ESP, tempomatu, czy ksenonów. Ja mam tylko to co musi być: elektrykę przód (szyby/lusterka), ABS, klimę automatyczną oraz podgrzewaną przednią szybę. Mi to wystarczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (jak na razie).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]