Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Kombi

Adam SZCZECIN, 10 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Mondeo III Kombi 1.8 16V 125KM 92kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Aż dziw bierze, że można dostać tyle zalet za kilka złotych. Szok.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Otwieranie przedniej maski - na kluczyk
Karoseria : Trzeba co jakiś (najlepiej po zimie) kontrolowac nadwozie, bo blachy mają skłonność do korozji. U mnie jak na razie jest ok, ale przezorny zawsze ubezpieczony.
5,0
Całokształt
Samochód ma rewelacyjną relację między stosunkiem: produkt - cena. Aż dziw bierze, że można dostać tyle zalet za dokładnie parę złotych . Jednak i tak wszystko na koniec zależy od stanu technicznego kupowanego auta. Ja wiedziałem co biorę. Mojego forda kupiłem z polskiego salonu, auto było oddane na tzw. wymianę na nowy. Od początku było kupione i serwisowane w tym samym jednym serwisie i ten sam serwis odsprzedał mi samochód. Nic nie było kręcone (licznik!), nic nie było odpicowane, dostałem cały spis dokumentów/faktur/rachunków uzbierane przez serwis i właściciela przez te 8 lat użytkowania. Dla mnie bomba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosta budowa to jego największa zaleta. Żadnych turbo, bezpośredniego wtrysku, na dodatek jeszcze na łańcuszku rozrządu. Mam wersję 1.8 - 125 KM i jest tak cichy, że czasami zastanawiam się na postoju czy silnik pracuje. Zużycie oleju w normie: 0,25-0,3 L dolewki na 6000 km. Ogólnie tylko lać paliwo i się cieszyć jazdą.
5,0
Skrzynia biegów
Mam skrzynie 5-cio biegową, typ MTX 75. Biegi pracują miękko i precyzyjnie. Rewelacja. Jedyna rzecz która mnie zaskakuje to niepotrzebnie zamontowane w tym silniku dwumasowe koło zamachowe. Na razie u mnie wszystko działa, ale prędzej czy później będę musiał wymienić sprzęgło wraz z tym kołem.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze zestrojony ale może dlatego że Fordy faktycznie słyną z dobrych właściwości jezdnych. Dla mnie bez uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Jeżeli chodzi o jazdę autostradową to bajka. Jest super, miękko i wygodnie. Co do nierówności w mieście to już nie jest tak super, choć wszystko się mieści w przyzwoitej normie. W mieście czuć nierówności, zawieszenie jest komfortowe ale i jednocześnie sztywne. Nie puka nie stuka ale informuje kierowcę o dziurach znajdujących się na drodze.
5,0
Ergonomia
Kokpit jest dobrze rozplanowany. Nie mam żadnych problemów z dostępem przycisków. Widoczność bardzo dobra. Mam zamontowane tylne czujnik parkowania więc tym bardziej jest mi łatwiej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kupiłem ten samochód, że względu na to że chciałem mieć większe auto (poprzednio jeździłem Escortem) i żeby była klima. Klima działa bardzo dobrze, ogrzewanie zimą również daje radę. Nie mam do czego się przyczepić. Wnętrze mam zawsze chłodniejsze bo z tyłu mam przyciemniane szyby (ze względu na dziecko).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tego co wiem to tylko Opel Vevtra C kombi w tej klasie ma więcej miejsca w kabinie. Dla mnie i mojej rodziny (rodzina 2+1) miejsca jest nawet ponad stan, w szczególności z tyłu przestrzeń jest gigantyczna.
4,0
Wyciszenie
Jeździłem samochodami, które były lepiej wyciszone. Takie mam wrażenie. Ale i tak wartość hałasu jest do zaakceptowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne są szeroko dostępne. Zarówno używane jak i nowe, oryginały i zamienniki. Ja zawsze staram się brać części/materiały eksploatacyjne oryginalne (MOTORCRAFT) lub podchodzącego pod oryginały (ATE, TRW, LEMFORDER, NGK, FILTRON). Z własnego doświadczenia wiem, że ten kto bierze tanio to bierze dwa/trzy razy. Ja tam wole kupić raz a porządnie. Kupując tanie materiały eksploatacyjne prędzej czy później to się zemści. Ceny części są do zaakceptowania. Zużycie paliwa także jest do zaakceptowania: trasa jadać ok. 100 km/h - 6,5-7 L.., trasa 130-140 km/h - ok. 8 L., miasto - 9,0-9,5 L., miasto stojąc w korkach i z włączoną klimą - ok. 10 L. Biorąc pod uwagę gabaryty i masę auta oraz to, że jest to benzyniak - dla mnie super.
5,0
Stosunek jakość/cena
Największa zaleta tego samochodu. Cieszę się, że są na rynku takie samochodu jak Ford Mondeo, które z reguły są niedocenione. Dzięki temu jak się poszuka można kupić fajny egzemplarz za rozsądną cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód mam ponad rok i przejechałem nim prawie 15.000 km. W tym czasie samochód miał dwie awarie: brudny zawór EGR (wymieniłem na inny, bo czyszczenie nic nie pomogło) oraz rozszczelnienie pompy wspomagania układu kierowniczego (założyłem inna po regeneracji, z gwarancją). I to wszystko. Czy to dużo? Dla mnie nie. Elektronika się nie psuje bo, bo tak naprawdę u mnie nie ma co się psuć. Ja mam prawie podstawową wersję wyposażenia, więc nie mam czegoś takiego jak podgrzewanych i chłodzonych foteli, skóry, ESP, tempomatu, czy ksenonów. Ja mam tylko to co musi być: elektrykę przód (szyby/lusterka), ABS, klimę automatyczną oraz podgrzewaną przednią szybę. Mi to wystarczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (jak na razie).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo III Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
9,9
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo III Kombi