Mam to czego szukałem. Duży, komfortowy, niezawodny środek transportu. Nie ma problemu ze spakowaniem rodziny i masy bagażu. Spalanie na bardzo rozsądnym poziomie. Silnik jak na swoje 125 KM daje rade. Usterek nie odnotowałem żadnych ale to narazie początek. Polecam do wyjazdów w dalsze podróże, bo w mieście są lepsze (czytaj mniejsze) autka.
Wrażenia
4,0
Silnik
To mocny punkt auta, ale elastyczność na najwyższym biegu nie jest rewelacyjna. Optymistycznie nastraja małe spalanie jak na takie auto i cisza w środku. Do spokojnej jazdy wystarczy. Dla mnie silnik prawie idealny - taki chciałem i taki mam, dla ścigantów polecam ST 220. Silnik poprawnie współpracuje z instalacją gazową (sekwencja), ale z gazem to auto nie nadaje się do wyścigów. Najlepiej silnik sprawdza się w dłuższej trasie bez dużego obciążenia. Powyżej 2-3 osób i pełnego bagażnika trzeba mocno pracować biegami aby być pierwszym.
4,0
Skrzynia biegów
Po starcie na zimno pełna lekkość dopiero po 10-15 km. Wtedy jest idealnie z małym "ale": co kilka startów w korku trzeba poprawiać 1-bieg. Sprzęgło superprzyjemne, ale dla mnie jazda w mieście jest męcząca (może to nie wina auta , a natężenia ruchu w naszych miastach). Za miastem spędzam ponad 3/4 przebiegu i tu bajkowo.
5,0
Układ jezdny
Hmm.... następne też będze Mondeo i to głównie dla układu jezdnego. Niewiarygodne jest jak to autko bez względu na obciążenie i prędkość zachowuje się na zakrętach i dziurach. Tylko instynkt przeżycia powstrzymuje przed dalszym zacieśnianiem zakrętu i dodawaniem gazu na łukach. Z drugiej strony paradoksalnie mięciutko i z gracją unośi nas nad dziurami naszych dróg. Przechyły nadwozia prawie nie istnieją. Nie wiem jak oni to połączyli, ale ludzie z forda zasłużyli na obiegową opinię speców od zawieszeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Strasznie długie kombi więc wymaga wprawy przy cofaniu. Po kilku razach cofamy na lusterka. Gorzej z martwym polem na trasie. Posiłkuje się ogromnym lusterkiem panoramicznym nakładanym na lusterko środkowe. Wcześniej bywało niebezpiecznie przy zmianie pasa ruchu.
4,0
Ergonomia
Wszystkie podstawowe instrumenty pod ręką. Radio może troche za nisko, a bez sterowania w kierownicy troszeczke to przeszkadza. Minus za dzielone oparcia z tyłu, a tylko w całości składane siedzisko!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak powinno być w każdym aucie. Zimą pomaga ogrzewana przednia szyba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkie auto!!!
4,0
Wyciszenie
Dobrze, ale w tym punkcie zawsze chce się czegoś więcej. Głównie gdy sporo jeździmy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niespodziewanie dobrze. Zużycie Pb trasa 7.5, miasto 11 (gaz odpowiednio 9; 12,5), ale zaznaczam, że wiekszośc przebiegu jest w trasie, bez przekraczania 130 km/h. W tabeli spalanie gazu. Wynik 8.3 l/100 km jest osiągnięty przy spokojnej jeżdzie na odcinku 300 km wieczorem i w nocy, niestety nie udało się go powtórzyć, a szkoda. Powyżej spalanie rośnie lawinowo. Nie serwisuje w ASO więc ceny częsci nie są zaporowe (tak wynika z rozmowy i wstępnej orientacji, ponieważ niczego jeszcze nie naprawiałem).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za stosunkowo niewielkie pieniądze wielkie auto i możliwości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem autem 12 tyś w 3 m-ce i nic się nie dzieje. Jedynie po zamontowaniu instalacji gazowej zapalił się check silnika. Podobno ten typ tak ma, ale nie ma narazie żadnych innych punktów ujemnych. Wygląda na udany zakup. Potencjalnych kupców ostrzegam jednak przed pochopnym zakupem i radze gruntownie sprawdzić autko. Sporo egzemplarzy posiada rdzawe kwiaty na spodzie drzwi (nawet 3 latki). W moim egzemplarzu nie widze jeszcze nic takiego, ale postaram się zabezpieczyć anykorozyjnie słynne miejsca w nowych fordach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]