Silnik
: Jego minusem jest to ze jest głosny natomiast mnie naprawdę zaskoczyła mniedynamika i małe spalanie.
4,0
Całokształt
Ogólnie bardzo dobry stosunek ceny do tego co autko oferuje zwłaszcza z tym silnikiem. Przy zakupie warto sprawdzic wtryskiwacze i koło dwumasowe, zwłaszcza to drugie jest dosc drogie. W tej chwili zestaw LUK`a to koszt około 3 tys zł. Co prawda przejechałem nim przez rok czasu 22 tys km i nie było żadnej wpadki. Koszt wymiany koła pasowego, paska i sprzęgiełka na alternatorze to 500 zł, dodatkowo założyłem rolkę napinacza paska wspomagania. Kupując auto widziałem ze problemem sa reflektory xenonowe, miały wypalone lustra. Lustra zregenerowałem i kupiłem nowe żarniki xenonowe. Dlatego przed kupnem uzywanego egzemplarza warto sprawdzic koło dwumasowe, wtryski, xenony jeśli takowe posiada. Podsumowując auto można ocenić na 4+
Wrażenia
4,0
Silnik
oceniając kulturę pracy (przede wszystkim głośność) nie mogę dac wiecej niż 4, dla porównania silnik koncernu PSA 2.0 HDi jest cichszy tak samo 2.2 dcat toyoty. Jeśli chodzi o elastyczność to silnik zaczyna dobrze ciagnac od 1800 obr, najlepsze wrażenia daje bieg 4. Oceniając przyspieszenie mozna dac spokojnie 5+
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak to we wszystkich fordach działa precyzyjnie
5,0
Układ jezdny
Trwały układ, przy przebiegu 150 tys po polskich drogach wymieniony został łącznik stabilizatora.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra z mała uwagą, słupki sa dość szerokie. Troszkę przeszkadza lewy.
5,0
Ergonomia
Co do ergonimi to dla mnie -5, wszystko na swoim miejscu za wyjątkiem sterowania szybami u kierowcy. Troszkę za bardzo przesunięte do tyłu, kolejny minusik to brak w mojej wersji oswietlenia tylnej czesci przedzialu pasazerskieg. Bardzo rzadko jest tylne światło kabiny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Więc jak to diesel nagrzewa sie bardzo wolno, polecam jeśli nie ma maskownicy założyć ja, to ta dolna osłona pod silnikiem. Warto tez szukac wersji z podgrzewaczem płynu chłodniczego, stosowane w pakiecie ice
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca w kabinie a bagaznik 500 l jest wystarczający.
3,0
Wyciszenie
Tutaj można by sporo poprawić. Wersja 2,2 TDCi jest wyraznie głośniejsza od 2,0 TDCi. Dodatkowo warto przed zakupem uzywanego egzemplazra sprawdzić czy przy predkosci od 90 km/h nie slychac szumu z okolic tylnych słupków (łączenie drzwi i słupka). Ponoć ford ma jakieś uszczelki które minimalizują swist w tylnej czesci nadwozia. Generalnie 3+
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa oceniam na 5, po miescie jezdzac dosc dynamicznie zmiescimy sie w 8,5 l/100km, na trasie około 6 l/100km. Miszane jaki pokazuje komputer to 7 l /100
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam autko od roku i wyminiełem w nim koło pasowe paska klimatyzacji/alternatora dodatkowo pasek. Ogólnie jest to słaby punkt forda dlatego na alternator zamiast sztywnego koła pasowego zamontowałem koło pasowe ze sprzegiełkiem od mondeo benzynki. Ogólnie problem bardzo szeroko opisywany na forach. Jeśli chodzi o wtryskiwacze to przed zakupem sprawdzilem je i wszytko ok, autko tankowane bylo od poczatku na bp i statoil. Wymieniłem jeszcze zaróweczki w podswietlaniu tablicy, drobna rzecz i koszt niewielki jednak moze denerwowac kiedy czesc jest niepodswietlana.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj daję 4+, nie dlatego ze cos sie zepsuło. Generalnie jest ok, koło dwuamsowe przy przebiegu 160 tys jest w bdb stanie, dodam ze auto jezdziło 80% przebiegu po Krakowie. Istotne jest tutaj jak sie jezdzi, nie ma co trzymac sie dolnych parti obrotow. Nadwożie w aucie z 2005 roku nie ma sladów korozji.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TDCi 155KM 114kW
[l/100km]