Zawieszenie
: coś co chwilę stuka, auto nie na nasze drogi
Układ hamulcowy
: Skomentuj tę usterkę...
3,0
Całokształt
2,0 TDDi nie polecam. Lepiej się wstrzymać i odłożyć trochę kasy na 2,2 TDCI od 2005r.
Wrażenia
2,0
Silnik
Uważam, że 115 koni dobrze radzi sobie z tak dużym samochodem - oczywiście bez rewelacji.Przesiadłem się z benzyny więc musiałem nauczyć się stylu jazdy dieslem. Do 2000 obr/min dziura typowa dla ropniaków..... Jet niestety ale - hałas. Ten silnik pracuje naprawdę głośno. Nie jestem audiofilem ale praca tego silnika naprawde daje w kość i odbiera przyjemność z jazdy. Za te \\\"larmo\\\" oceniam samochód jedynie na 2-kę
2,0
Skrzynia biegów
Tutaj minus. Jedynka i wsteczny na zimnym silniku do wrzucenia tylko przez mężczyznę. Musze najpierw wrzucić 2-kę później któryś z ww biegów.Gdy silnik się nagrzeje i temp na zew. wynosi min 20stopni wszystko gra. Auto ma przebieg ok 170tyś.Poza tym skrzynia ok.
3,0
Układ jezdny
Spotkałem się z wieloma pozytywnymi opiniami na temat zawieszenia i musze je potwierdzić. Zawieszenie zestrojone genialnie. Dobrze się trzymie w zakrętach. Dla mnie jedno ale - sądzę, że zawieszenie na nasze drogi powinno być trochę twardsze. Na nierównościach niesympatyczne odgłosy (auto po przeglądzie).
Komfort
3,0
Widoczność
Kwestia przyzwyczajenia. Na początku przeszkadzały mi małe lusterka zewnętrzne i niewielka tylnia szyba. Sprawa do opanowania :)
3,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przełaczników, dźwigni na solidną 4-kę. Jeśli chodzi o jakość materiałów wykończeniowych to jest trochę mizerna. W moim przypadku coś stuka, \\\"lata\\\" w czołowym nawiewie, który w dodatku bardzo ciężko się nastawia. Średnia w tym dziale 3+
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie paruje lecz nie ma tez rewelacji. Ciężka do ustawienia optymalna temp - klima manualna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fiu fiu dużo miejsca. Naprawdę pojemny hatchback :)
1,0
Wyciszenie
Nie mogę tutaj zostawić suchej nitki.... wg mnie Mondeo z TDDI nie posiada wyciszenia!! Ocena \\\"b.źle\\\" to dla niego komplement.Gdy jest zimny wstyd mi go odpalać w nocy pod blokiem.Starałem się go wyciszyć maskę za pomocą mat z alu - uzyskałem jedynie mała różnicę. Jeśli dopiero zastanawiasz się nad kupnem samochodu i cenisz sobie spokój podczas podróży to ten silnik nie jest zdecydowanie dla Ciebie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za zużycie paliwa ogromny +. Mam ciężko nogę ale 7l/100km nie przekroczę :). Z racji tego, że w moim regionie nie ma dobrych ASO jeżdżę do znajomego mechanika. Części w porównaniu do innych samochodów tej klasy uważam za niskie np. tuleje tylniej belki kpl 160zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tanie częśći, szybko padające części.....
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W czołowym nawiewie coś stuka i irytuje, ciężko chodzi ustawianie nawiewu, na uszczelkach zew. pod szybami wychodzą pęcherze, centralny (fabryczny) zamek zimą potrafi się samoczynnie zamknąć, problemy z pilotem centralnego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem w tym samochodzie już naprawdę dużo rzeczy co zawdzięczam w sporej części poprzedniemu właścicielowi. Obiektywnie : b. ciężko wchodzi 1-ka i wsteczny, padł kompresor klimatyzacji koszt naprawy ~1000, zacisk hamulca ręcznego prawy tył zapieczony do wymiany ,korozja na wysztkich drzwiach od dołu, to chyba tyle co padło samo od siebie. Za granicę bałbym się nim jechać :/
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDDi 115KM 85kW
[l/100km]