Bardzo dobry samochód rodzinny, szczególnie do długich tras.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik, czuje się trochę dziurę turbinową ale i tak przyspieszenie jest odczuwalne. Z kulturą pracy jest gorzej - szczególnie poniżej -15 C.
5,0
Skrzynia biegów
Automat-Tiptronic (5 biegów). Miałem wątpliwości czy to dobre rozwiązanie ale działa bez zastrzeżeń. Jak ktoś nie chce automatu może zmieniać tiptroniciem.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się jezdni bdb. Przy szerokich oponach trzeba tylko uważać na koleiny.
Komfort
3,0
Widoczność
W kombi lepsza niż w hatchbacku. Wadą są małe lusterka boczne. Duże martwe pole, szczegółnie jak ktoś przesiadł się z Focusa (I) gdzie lusterka boczne są... olbrzymie.
4,0
Ergonomia
Bez rewelacji ale tez bez wiekszych zastrzezen.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mrozy jest chlodno przez pierwsze 15 minut i w ogóle nie najcieplej. To nie to co stare diesle. Co climatronica dziala OK, chyba że ktoś nie przeczytał instrukcji obsługi (narzekanie na to, że wieje)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Szczegółnie zimny silnik jest słychać. Potem bdb.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Automat + klima: wiec nie mozna oczekiwac rewelacji.
Ceny napraw - bardzo rożnie.
Spalanie:
6.9 przy jeżdzie w trasie 90-100 km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiele osób narzeka na ASO ale wybór części i serwisów nie-autoryzowanych jest bardzo duży. Inna sprawa, że w przypadku elektroniki, czy problemów z wtryskiem nie wszyscy mogą pomóc ale to nie jest tylko problem forda.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez wielkich dodatkowych kosztów ale trochę rzeczy było: mocowanie rury do intercoolera, ktora wpadala w wibracje, bez wielkich kosztow
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największym znanym mi problemem jest silnik. Ja mam za sobą wymianę 1 wtryskiwacza. Paliwo jest bardzo ważne. Jedno tankowanie na "lewej stacji" może kosztować fortunę. Ale dotyczy to więksości nowoczesnych diesli.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]