Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Hatchback

nasty, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Układ elektryczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Jako, że posiadam to auto od nowości to mogę stwierdzić ze jest to jedno z lepszych aut w stosunku: jakość-cena. Podstawą silników TDCi jest dobre paliwo ze względu na wrażliwy układ paliwowy oraz jego kosztowne naprawy. W moim przypadku remont układu paliwowego nastąpił po 18 latach i przejechaniu 300 tys. km.
Wrażenia
4,0
Silnik
na trasie dynamiczny, w mieście dość oporny. nie ma co liczyć na wyścigi spod świateł. najlepiej sprawdza się na autostradach, wtedy bardzo mało pali, około 4,5 litra a przy tym oferuje dobre warunki jezdne.
4,0
Skrzynia biegów
nie mam do niej żadnych wątpliwości, brak awarii na przestrzeni 18 lat. trzeba uważać na sprzęgło oraz dwumas. ja byłem zmuszony do jej wymiany przy 250 tys. km aczkolwiek mechanik zawalił sprawę i de facto po przejechaniu 50 tys. nadaje się do ponownej wymiany.
5,0
Układ jezdny
ciężko o lepiej prowadzący się samochód w tej klasie. bardzo komfortowy i dający przyjemność z jazdy. dobrze wybiera nierówności za sprawą dużego rozstawu osi oraz miękkiego zawieszenia ( o ile oczywiście wszystko jest sprawne). prowadzenie go przypomina trochę jazdę amerykańskim krążownikiem. to auto bardziej płynie po drodze niż jedzie.
2,0
Karoseria
tutaj zdecydowanie większy -. Po 18 latach byłem zmuszony do remontu blacharskiego. progi, błotniki, nadkola, dziury w podłodze oraz drzwi. trzeba bardzo dbać o karoserię i regularnie ją konserwować aby unikać niepotrzebnych wydatków, a przede wszystkim zwiększać bezpieczeństwo
Komfort
4,0
Widoczność
co tu dużo mówić, z przodu dobra widoczność, słupki nie ograniczają widoczności natomiast z tyłu już gorzej, zalecam dokładanie PDC lub kamery cofania lub ewentualnie cofać moją metodą, patrząc przez uchylone drzwi ;).
5,0
Ergonomia
nisko położony środek ciężkośći oraz opływowy kształt sprawia iż podmuchy wiatru nie rzucają samochodem na lewo i prawo nawet jadąc z bagażem na dachu lub rowerami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj również duży +. w zimie przy dużych mrozach auto już po 10 minutach lub paru kilometrach zaczyna podawać ciepłe powietrze. do klimatyzacji nie mam również wątpliwości aczkolwiek mało jej używam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
fabryczne wygłuszenie nie jest złe, ale dużo ludzi swego czasu usuwało to co fabryka dała mówiąc: przecież to nic nie daje, a później się dziwiąc że im szumi przy dużych prędkościach. ja oryginalne wygłuszenia zachowałem oraz dołożyłem trochę swoich dzięki czemu w aucie jest cicho jeśli chodzi o odgłosy z zewnatrz, natomiast głośny jest sam silnik i to jego głownie słychać podczas jazdy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zalezy od kierowcy, jak dbasz tak masz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128

Ford Mondeo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo III Hatchback