Silnik
: demon mocy i szybkości, na autostradzie na V,a nawet VI biegu zbiera się jak sportowe auto, a pali jak maluch
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Szukałem auta benzynowego, ale znajomy zaproponował mi diesla.Nigdy nie miałem auta z takim napędem i byłem anty.Po jeździe próbnej nie wierzyłem, że diesel tak pruje. Kupiłem go z przebiegiem 250 tys km,dojechałem do 320 tys i kupił go kolejny kierowca zadowolony z jazdy próbnej.Auto wygodne, stabilne na drodze przy dużych prędkościach, z ogromnym bagażnikiem. Dużo miejsca z przodu i tyłu.Silnik przy tym przebiegu nie spalał grama oleju,od wymiany do wymiany pełny stan.Czytałem mnóstwo o tych silnikach i palących się sprężynkach na desce rozdzielczej.Też to przerabiałem,ale wymiana 3 rozpylaczy / w ciągu 2 lat najpierw jeden potem 2/ kosztowała mnie 600 zł, a czas wymiany to około 10 minut. Swiadomie napisałem rozpylaczy , a nie wtryskiwaczy.Nic nie robiłem przy wtryskiwaczach, a jedynie wymieniłem ich końcówki Delphi.Auto przy codziennej jeżdzie miasto trasa paliło średnio 5,6 l, na trasie przy spokojnej jeżdzie 5,2l.Na utostradzie z prędkościami 140-180 km/h z klimą poniżej 6l. Dwumasa wymieniana przy 190 tys km przez poprzedniego właściciela, działa poprawnie przy 320 tys km.Opinia po 5 latach eksploatacji.Przez ten okres oprócz wymian eksploatacyjnych wymieniłem czujnik polożenia walka rozrządu,
2 łożyska piast , sprężyny McPersona /pękły/ogólnie zawieszenie bardzo trwałe.Po 13 latach pokazała się ruda na dole drzwi / przypadłość Mondeo/.
Wrażenia
5,0
Silnik
nigdy nie miałem diesla,po jeździe próbnej zaniemówiłem, nie wierzyłem,że tak może się zbierać diesel, 1500 m i 200 km/h na blacie
4,0
Skrzynia biegów
trochę jak mówią "haczy" dostałem się do lewarka i delikatnie podpiłowałem plastikowe prowadnice/pomogło/
4,0
Układ jezdny
zawieszenie bardzo wytrzymałe, auto trzyma się drogi jak przyklejone
Komfort
5,0
Widoczność
wygodnie i dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest bardzo dobrze
4,0
Wyciszenie
jest dobrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ceny normalne
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówki pozycyjne przednie często się palą
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]