Inne
: Hałasujący układ paska wielorowkowego (rozwiązanie wymiana rolki na alternatorze na rolkę ze sprzęgłem)
4,0
Całokształt
Kupowałem Diesla ze względu na dojazdy do pracy (50km w jedną) stronę. Doskonale spełnia to zadanie jak i weekendowo-wakacyjne wyprawy rodzinne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczna jednostka. Daje poczucie bezpieczeństwa w trakcie wyprzedzania. Jest dość cichy, jak na swoje gabaryty i 130KM mocy bardzo mało pali (średnio 6.3l/100km). Trasa przy średnich prędkościach 130km/h przy obrotach silnika lekko przekraczających 2tys/min to czysta przyjemność.
Zrobiłem tym samochodem już prawie 70tys i ani razu mnie nie zawiódł.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, bardzo przydatny 6 bieg poza miejscowościami zabudowanymi, pozwalający na jazdę z prędkością 120km/h przy 2tys obrotów/min.
5,0
Układ jezdny
To bezdyskusyjnie największa zaleta tego samochodu. Bardzo precyzyjnie prowadzi się w zakrętach. Nie odczuwa się ani nadsterowności, ani podsterowności. Jedzie dokładnie tam gdzie chce kierowca. W połączeniu z ESP, właściwościami jezdnymi i masą samochodu gwarantuje bezpieczeństwo w zimie na śliskich nawierzchniach. Idzie jak przecinak przez każdy zakręt.
Mam to Mondeo od przebiegu 130tys. Dziś ma 197tys. Przez ten czas robiłem tylko łącznik stabilizatora prawy tył. Poza tym nic nie zapukało. Idealnie wyważone proporcje miedzy sztywnym a komfortowym zawieszeniem. Jeździłem wcześniej Mondeo Mk1 i tam non stop robiłem coś przy pukającym zawieszeniu. W MK3 cisza:) Po tym samochodzie nie wierzę już w hasło, że nie ma zawieszenia, które jest w stanie znieść polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra pozycja za kierownicą, duże szyby, duże lusterka. Samochód duży, ale nie sprawia żadnych problemów przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Przestronne wnętrze, 5 osób podróżuje wygodnie, dużo miejsca na kolana z tyłu, nawet przy odsuniętych przednich fotelach do tyłu. Obsługa tempomatu i radia wygodna, nie absorbująca kierowcy. Przyciski na środkowej konsoli dobrze rozmieszczone, łatwe w obsłudze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna sprawdza się idealnie. W zimie również jest komfortowo i jak na diesla szybko się nagrzewa (szybciej np. niż Opel Astra 1.7CDTI). Bardzo przydatna w zimie grzana przednia szyba.
Projektant mógł pomyśleć o nawiewach powietrza dla tylnej kanapy w okolicach podłokietnika.
W zimie jest problem z parującymi tylnymi szybami (gdy z tyłu jadą pasażerowie).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni w tym samochodzie nikomu nie brakuje. Zarówno z przodu jak i z tyłu jest dużo miejsca, nawet dla wysokich osób. Duży bagażnik, niektóre Combi nie mają takiej pojemności jaką daje Mondeo MK3 w hatchbacku.
2,0
Wyciszenie
W moim odczuciu największa bolączka Mondeo Mk3. Z przodu jest ok, ale z tyłu powyżej 130km/h głośno świszczy, tak jakby okno było nie domknięte.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód pozytywnie mnie zaskoczył. Przy dużej masie, bardzo dynamicznym silniku i mocy 130KM na trasie 50km, które mam do pracy i 3 osobach dorosłych na pokładzie spala średnio 6.3l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za rozsądną cenę Mondeo MK3 daje olbrzymią przestrzeń, doskonałe walory trakcyjne, dynamiczny silnik (130KM), niskie spalanie i poczucie bezpieczeństwa. Komfort gwarantuje podgrzewana przednia szyba, składane elektrycznie i podświetlające drogę do samochodu lusterka, tempomat, automatyczna klima, ESP (które bardzo polubiłem).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klika usterek, które przytrafiły się w trakcie użytkowania:
- zacinający się zamek klapy silnika (nie ma możliwości otworzenia klapy bez użycia kluczyka)
- na początku próbowałem wyeliminować terkotanie wydobywający się z układu paska wieloklinowego (rozwiązaniem 100% dającym spokój wieczysty jest wymiana rolki na alternatorze na koło ze sprzęgłem, które redukuje wibracje bardzo skutecznie)
- dość często palą się żarówki pozycyjne w tylnych lampach (są 3 żarówki na jedną lampę, więc zawsze coś świeci, ale trzeba pilnować, żeby świeciło pełne kółko ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mondeo użytkuję od przebiegu 130tys km. Teraz ma 197tys. Nigdy mnie nie zawiódł. Żadnej poważnej usterki. 80% użytkowania to trasa, nie wiem, czy przed zakupem była robiona dwumasa, czy to efekt jazdy w trasie, ale na razie (odpukać) dwumasa nie daje o sobie znać :), oby jak najdłużej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]