Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Hatchback

Szczęśliwiec, który pozbył się Mondeo ! , 13 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
3,46
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jego moc, moment obrotowy i kultura pracy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Bardzo karkołomnym zadaniem jest wskazanie co psuje się w Mondeo 2002 r. - ponieważ psuje się właściwie wszystko, począwszy od silnika, zawieszenia, karoserii, elektryki itd.
Zawieszenie : Tylna belka, sprężyny zawieszenia...długo by wymieniać...
Karoseria : Rdza na dolnych partiach drzwi.
2,0
Całokształt
Reasumując 4 lata użytkowania to blisko 12000zł wydane na naprawy i niezbędne wymiany - warto ? Zdecydowanie NIE ! Cieszę się niezmiernie, że pozbyłem się tego auta i odciąłem od niego zupełnie. Mimo wszystkich jego zalet, którymi niewątpliwie są moc/moment obrotowy i komfort prowadzenia auto nie zasługuje na miano mało awaryjnego i godnego polecenia, które cieszyło by nie tylko przyjemnością z jazdy ale i małą awawyjnością i poczuciem bezpieczeństwa, niezwawodności podczas długiej jak i któtkiej podróży.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik (pomijając bardzo wysoką awaryjność) to prawdziwy majstersztyk połączenia wysokiej mocy, rewelacyjnego momentu obrotowego i relatywnie niskiego spalania przy bardzo dobrej kulturze pracy.
3,0
Skrzynia biegów
W kwesti przełożeń (5-cio biegowa skrzynia) nie znajduję wad - oczywiście w dalszej trasie zwłaszcza na autotradzie zdecydowanie brak szóstego biegu ale przy któtszych przebiegach jest to wybaczalne. Jednak w kwestii kultury pracy (a jeździłem wieloma autami) to zlepek wszystkiego co najgorsze, biegi haczą, lewarek wydaje się być w stanie agonalnym - wstyd.
5,0
Układ jezdny
I tu przechodzę do tego co w Mondeo (oprócz parmetrów silnika) najpiękniejsze. Zdecydowanie należą się same superlatywy. Układ jezdny, zawieszenie jest rewelacyjne, auta z klasy wyższej (np. Audi A6) mogą się powstydzić.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu rewelacyjnie, do tyłu...no cóż w końcu do liftback mający blisko 5 metrów długości (czujniki parkowania wskazane).
5,0
Ergonomia
Nic do zarzucenia. Podłokietnik, sterowanie radiem przy kierownicy zasługują na pochwałę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna klima, ogrzewanie również. Podgrzewana szyba przednia to rewelacyjny patent Forda - doskonale sprawdza się zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto przestronne zarówno z przodu jak i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Szumiące uszczelki tylnych drzwi dawały się nieco we znaki, poza tym ok. Silnika po rozgrzaniu praktycznie nie było słychać.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na bardzo dobrym poziomie. Dynamiczna jazda w mieście to spalanie rzędu 7,3l/100km, w trasie 6,4l/100km. Niestety ceny napraw i konieczność bardzo częstej wizyty w serwisie dyskwalifikują to auto jako ekonomiczne. Cóż z tego, że przy dużej mocy/momencie obrotowym pali niewiele skoro w \"ekonomicznego\" diesla trzeba non stop inwestować, silnik o rewelacyjnej kulturze pracy jest kwintesencją tego jak nowoczesy diesel może uprzykrzyć życie kierowcy. Podczas chłodnej kalkulacj (której niestety nie zrobiłem kupując to auto - bo przecież 4 lata temu każdy kupował diesla!) okazuje się, że przy tak awaryjnym silnika diesla i moim przebiegu ok. 17000 km rocznie o wiele ekonomiczniejszym wyborem jest auto z silnikiem benzynowym, w którym zapominamy o kole dwumasowym + wtryskach paliwa i innych \"dieslowskich\" wynalazkach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Utrata wartości daje się we znaki, ale cóż bardzo awaryjne auta nie \"trzymają\" na cenie, strach przed kolejnymi, kosztownymi naprawami, powoduje obniżenie ceny i chęć jak najszybszego pozbycia się stresogennego nabytku - FORDA MONDEO
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto zakupiłem z przebiegiem 150 000km, użytkując je do 220 000km wymagało ode mnie permanentnej dbałości, nieskończonych zakupów części zamiennych oraz wizyt w serwisie. Długo by wymieniać ale podczas 4 lat użytkowania z drobnych elementów zepsuły się m.in.: zamek centralny, zamek otwierania tylnej klapy, zamek schowka, antena zewnętrzna, wyświetlacz klimatronika, spręźyny zawieszenia przód i tył, hamulec ręczny i wiele innych...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspominałem auto zakupiłem przy przebiegu 150 000km, niedługo po zakupie zaczęła się zła passa, która trwała do momentu sprzedaży przy 220 000km, pierwsza naprawa - wydatek rzędu 3000zł - wymiana pompy wspomagania układu kierowniczego + paski + płyn + pompa systemu chłodzenia, niedługo później ok. 170 000km kolejna wizyta w nieautoryzowanym serwisie wymiana koła dwumasowego i sprzęgła kolejne 3000zł, wymiana pompy hamulcowej to kolejna \"przyjemność\" która spotkała mnie użytkując to auto, rdzewiejące dolne partie drzwi - oczywiście - 1200zł na regenerację i malowanie, znalazło by się jeszcze kilka \"miłych\" incydentów, dzięki którym mój portfel uszczuplił się o kilka tysięcy. Przestrzegam tych, którzy zamierzają nabyć to auto i łudzą się, ze problemy, które dotyczą Mondeo ich ominą (też tak myślałem) niestety życie bardzo szybko udowodniło mi, że tak nie jest i Mondeo to piękne, komfortowe, szybkie ale niesamowicie awaryjnie auto.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128

Ford Mondeo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo III Hatchback