Zawieszenie
: Super prowadzące się auto, poręczne, niezawodne i ekonomiczne. To był wówczas super wybór.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: drzwi, sprawdzać dolne krawędzie na uszczelniaczach
Silnik
: jak zaczyna dymić, spradź rurę gumową doładowania ze sprężarki (pęka na szwie)
Przeniesienie napędu
: koło dwumasowe wytrzyma długo (ja nie wymieniałem) ale bez \"rajdowej\" jazdy, gwałtownych przyśpieszeń, itp.
3,0
Całokształt
Jeżdżę od nowego 7 lat, myślę o kupnie nowego i przyznam, że gdy porównuję z tym modelem to ciężko się na coś zdecydować. Mało samochodów (ten jest moim ósmym) dało mi tyle radości z jazdy przy tak małych kosztach eksploatacyjnych. Nigdy nie przepuszczałem, że można przejeździć 7 lat tym samym autem i być zadowolonym. Myślę, że moja opinia jest bardziej miarodajna od przypadkowych użytkowników.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ponad 150 000 km bez usterek poza pękniętą rurą doprowadzającą powietrze ze sprężarki. Dalej dynamiczny i oszczędny. Zero poboru oleju (przestałem nawet sprawdzać). Elastyczność super. Moc to prawdziwe, a nie kombinowane jak dzisiaj, 130 KM, pozwalające na przyśpieszanie i jazdę bez stresów po Polskich drogach.
5,0
Skrzynia biegów
Wspaniale, precyzyjnie i dobrze dobrane przełożenia do charakterystyki silnika.
3,0
Układ jezdny
To nie jest czcza reklama, że to Mondeo ma zawieszeni pozwalające na dynamiczną i bezpieczną jazdę w każdych warunkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez czujników i innej elektroniki, ale to model w którym widoczność była jeszcze zapewniona dla kierowcy optycznie.
3,0
Ergonomia
Wszystko ok, przyciski duże w zasięgu ręki, bez zbędnej gadżeciarskiej elektroniki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel. W zimie trzeba poczekać aby wnętrze zaczęło się nagrzewać. Klima dobra, bez awarii, jeden przegląd i wymiana czynnika chłodzącego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszędzie super, fotele wygodne, bagażnik \"łyka\" wszystko co potrzebne w podróży.
4,0
Wyciszenie
Nie jest idealne, zwłaszcza jak silnik zimny i przy wysokich obrotach. Ale do 140 km/h jest w miarę cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa przy prędkościach do 140 km/h ok. 5,8 miasto ok. 6,2. Tej zimy wyjątkowo i 8-9 l. gdy przebijałem się codziennie przez śniegi.
3,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale. w 2003 r. za wersję trend z doposażeniem w ksenony i inne dodatki zapłaciłem 86 000 zł. Nieźle firmy windują ceny, no nie? Znajdźcie teraz dobrego diesla za taką cenę. Stąd moja rozterka co kupić.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne drobiazgi, nie mające wpływu na sprawność i bezpieczeństwo jazdy sporadycznie się zdarzają. Ale przy takim przebiegu ???
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ramach gwarancji w 3 roku wymieniono 2 drzwi (jakiś patent z volvo uszczelniaczy dołu drzwi nie zdał egzaminu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]