Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Hatchback

MMS, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : rewelacja, tytuł sinika roku, jak na 2002 rok był lidrem na rynku pod każdym względem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : jak ktoś go katował bez odpowiedniego serwisu i paliwa to może sprawiać problemy
Układ hamulcowy : problem z tylnymi zaciskami, a dokładniej z linkami hamulca ręcznego lubią się zacierać
4,0
Całokształt
Szczerze polecam zadbane egzemplarze, z resztą jak każdego innego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetna praca silnika i turbo, można poszaleć bo jest czym i wyprzedzanie bajka, do tej pory problem z jednym wtryskiwaczem koszt wymiany 1200,00 poza tym o.k. olej od wymiany do wymiany (20000km) stan utzymany. Bardzo dobrze odpala na mrozie, nawet przy -27 po jednym podgrzaniu świec. Jak się zadba o oleje i filtry oraz o prawidłowe paliwo (na dobrych stacjach i nie V-Powery itp)oraz rozgrzanie to jest bezawaryjny
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą idealnie, nie jak w budyniu, tylko z lekkim oporem i klickiem, sprzęgło bardzo dobrze pracuje, przy tym przebiegu jeszcze mam oryginalne i sprawuje się świetnie
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie z tyłu wymieniłem przy 180000, podobno jeszcze by dawało radę ale siadły tuleje gumowe stabilizatora, wiec przy okazji wymieniłem wszystko (koszt 1500,00 w tym 6 wahaczy)przód w oryginale. Trochę czasami głośniej pracuje, ale to juz dość stara choc trwała konstrukcja, no i kwestia wyciszenia samochodu
Komfort
4,0
Widoczność
jedyny mały problem to pochył szyby tylniej (wrsja liftback) przez co dość ograniczona widocznośc ale idzie się przyzwyczić
5,0
Ergonomia
bez zastrzeżeń
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
odszranianie szyby przedniej idealna sprawa oraz turbo nawiew, klima daje radę choć u kolegi w P406 jest wydajniejsza
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
co do pojemności bagażnik i miejsca w środku to bez zastrzeżeń , z reszta polecam sprawdzić, typowa limuzynka
4,0
Wyciszenie
przy prędkości 70-140 nie słychac silnika (opinia kliku moich pasażerów z zapytaniem: czy to benzyna :)) robi się głośniej tak od 150-160 no i jak jest zimny. autko typowe na długie trasy, nie meczy i zawieszenie najlepiej się sprawuje
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
max (130KM) 7,1l przy mojej cięzkiej nodze i grajdzie z jazdy tym autem, średnio 6,4 z czego 60% miasto 40% trasa mój rekord trasa 750km nad morze 4 osoby, pełny bagażnik, klima włączona, noc, prędkość max 140 na \"autostradzie\" 5,1l,głaszcze po kieszeni ceny przeglądu około 500,00 z filtrem paliwa - nie w salonie (wymieniam co 20000,00) ceny częsci przeciętne jak na klasę srednią: opony 300-400 szt, amortyzator - oryginał Sachs 300,00, przegub zewnętrzny 350,00, łacznik stabliizatora SKF 80,00
5,0
Stosunek jakość/cena
jak za taki wózek jest znacznie tańszy choć nie gorszy od głownego konkurenta: passata
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak uwag
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych usterek to tylko ten jeden wtryskiwacz który zaczął ciec, ale autko jeżdziło dalej mimo spadku mocy, wymina + kodowanie i jazda dalej

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mondeo III Hatchback