Silnik
: rewelacja, tytuł sinika roku, jak na 2002 rok był lidrem na rynku pod każdym względem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: jak ktoś go katował bez odpowiedniego serwisu i paliwa to może sprawiać problemy
Układ hamulcowy
: problem z tylnymi zaciskami, a dokładniej z linkami hamulca ręcznego lubią się zacierać
4,0
Całokształt
Szczerze polecam zadbane egzemplarze, z resztą jak każdego innego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetna praca silnika i turbo, można poszaleć bo jest czym i wyprzedzanie bajka, do tej pory problem z jednym wtryskiwaczem koszt wymiany 1200,00 poza tym o.k. olej od wymiany do wymiany (20000km) stan utzymany. Bardzo dobrze odpala na mrozie, nawet przy -27 po jednym podgrzaniu świec. Jak się zadba o oleje i filtry oraz o prawidłowe paliwo (na dobrych stacjach i nie V-Powery itp)oraz rozgrzanie to jest bezawaryjny
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą idealnie, nie jak w budyniu, tylko z lekkim oporem i klickiem, sprzęgło bardzo dobrze pracuje, przy tym przebiegu jeszcze mam oryginalne i sprawuje się świetnie
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie z tyłu wymieniłem przy 180000, podobno jeszcze by dawało radę ale siadły tuleje gumowe stabilizatora, wiec przy okazji wymieniłem wszystko (koszt 1500,00 w tym 6 wahaczy)przód w oryginale. Trochę czasami głośniej pracuje, ale to juz dość stara choc trwała konstrukcja, no i kwestia wyciszenia samochodu
Komfort
4,0
Widoczność
jedyny mały problem to pochył szyby tylniej (wrsja liftback) przez co dość ograniczona widocznośc ale idzie się przyzwyczić
5,0
Ergonomia
bez zastrzeżeń
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
odszranianie szyby przedniej idealna sprawa oraz turbo nawiew, klima daje radę choć u kolegi w P406 jest wydajniejsza
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
co do pojemności bagażnik i miejsca w środku to bez zastrzeżeń , z reszta polecam sprawdzić, typowa limuzynka
4,0
Wyciszenie
przy prędkości 70-140 nie słychac silnika (opinia kliku moich pasażerów z zapytaniem: czy to benzyna :)) robi się głośniej tak od 150-160 no i jak jest zimny. autko typowe na długie trasy, nie meczy i zawieszenie najlepiej się sprawuje
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
max (130KM) 7,1l przy mojej cięzkiej nodze i grajdzie z jazdy tym autem, średnio 6,4 z czego 60% miasto 40% trasa
mój rekord trasa 750km nad morze 4 osoby, pełny bagażnik, klima włączona, noc, prędkość max 140 na \"autostradzie\" 5,1l,głaszcze po kieszeni
ceny przeglądu około 500,00 z filtrem paliwa - nie w salonie (wymieniam co 20000,00)
ceny częsci przeciętne jak na klasę srednią: opony 300-400 szt, amortyzator - oryginał Sachs 300,00, przegub zewnętrzny 350,00, łacznik stabliizatora SKF 80,00
5,0
Stosunek jakość/cena
jak za taki wózek jest znacznie tańszy choć nie gorszy od głownego konkurenta: passata
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak uwag
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych usterek to tylko ten jeden wtryskiwacz który zaczął ciec, ale autko jeżdziło dalej mimo spadku mocy, wymina + kodowanie i jazda dalej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]