Zawieszenie
: komfort i doskonałe trzymanie się drogii.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wymiana sprężyny w tylnym prawym teleskopie
4,0
Całokształt
Jest to komfortowy, praktyczny, duży, małoawaryjny samochód rodzinny. Szczególnym plusem jest mocny i ekonomiczny silnik. Koszty eksploatacji są do zaakceptowania. Innym plusem jest godny polecenia serwis Forda w Nowym Sączu( notabene jeden z najlepszych w Polsce).
Wrażenia
4,0
Silnik
Doskonałe połączenie ekonomii i dynamiki. Jest tylko wymieniany olej w czasie przeglądów- nie muszę uzupełniać oleju pomiędzy przeglądami- i dolewany płyn do spryskiwaczy.Jest relatywnie cichy nawet powyżej 160 km/h, natomiast najmocniejszą stroną motoru jest jego dynamika, szczególnie od 3-go biegu. Należy zwrócić uwagę na jakość paliwa- wtryskiwacze są wrażliwe na niskiej jakości ropę i można je zrujnować wlewając dziadostwo. Pod tym względem silnik TDCI jest wymagający.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
Zdaniem wielu fachowców najlepszy w segmencie D. Podzielam tą opinię. Mondeo prowadzi się bardzo pewnie, również w ciasnych zakrętach. Komfort jazdy jest wysoki.
Komfort
4,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić do wielkości samochodu. Widoczność do tyłu jest ograniczona rozmiarami mondeo, ale w ostatecznym rozrachunku jest ona dobra.
5,0
Ergonomia
Logiczny układ deski rozdzielczej, przycisków; przejrzyste zegary i wskażniki, prosta obsługa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spełnia oczekiwania, szczególnie w zimie. Mocnym punktem jest elektronicznie sterowana klimatyzacja. Ogrzewanie działa skutecznie, szyby rozmnażają się bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Po prostu w tym samochodzie podróżuje się komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Jest relatywnie cicho, nawet przy większych prędkościach. Silnik jest bardziej słyszalny na nisjich obrotach. W porównaniu do vectry czy passata, mondeo wypada przyzwoicie. Powyżej 160 km/h nie przeszkadza huk opon czy wiatru, jak to ma miejsce u paru rywali.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5.0 l. na trasie, około 7.5 l. po mieście. Średnio przeglądy szacuję na 1.5 tyś. zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ford mondeo jest jednym z najsilniejszych graczy w klasie średniej, i tutaj proporcja pomiędzy jakością a ceną jest rzeczywiście rozsądna. Dlaczego nie passat?- jakość samochodu nie warta jego ceny. Dlaczego nie accord?- za droga, a zdaniem profesjonalistów z AutoExpress (poczytny brytyjski magazyn motoryzacyjny), inne marki robią to samo za mniejsze pieniądze. Wydaje mi się, że innym ciekawym samochodem w segmencie D,którybym kupił jest Mazda 6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuta klamka tylnych prawych drzwi
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana sprzęgła po 120 tyś. km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]