Silnik
: 2.0 TDCi 130KM - moment obrotowy 330 Nm przy 1800 obr/min - to mówi samo za siebie. Elastyczność !!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja na dolnej krawędzi drzwi. Trzeba koniecznie pamiętać o dodatkowej konserwacji, po to aby uniknąć przykrych niespodzianek.
5,0
Całokształt
Jestem b. zadowolony z auta. Szukałem go ponad 6m-cy. Uparłem się na autko od pierwszego właściciela, bezwypadkowe, kupione w salonie w Polsce. Autko oferuje mnóstwo komfortu, podróżowanie nim to czysta przyjemność. Silnik zaskakuje pozytywnie - polecam wersję 130KM. Moment obrotowy jest niesamowity. Pamiętać trzeba koniecznie o tankowaniu dobrego paliwa (Shell, BP) bo mogą pojawić się problemy z wtryskami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik rewelacyjny ! 330Nm momentu obrotowego przy 1800 obr/min czyni cuda :) jest niesamowicie elastyczny , zbiera się z każdych obrotów. Za każdym razem gdy wyprzedzam cieszę się, że zdecydowałem się na to 130KM. Jedynym mankamentem jest nieciekawy dźwięk silnika zaraz po odpaleniu (przed rozgrzaniem) ale to na szczęscie mija wraz z rozgrzaniem - w końcu to diesel :)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pozostawia wiele do życzenia, jeździłem o wiele starszymi autami i bywało lepiej. Gałka pracuje dosyć topornie, wrzucenie biegu wstecznego przez filigranową kobietę jest prawie niewykonalne.
5,0
Układ jezdny
Doskonały układ jezdny ! Idealne połączenie komfortu i sztywności nadwozia. To najlepszy układ jezdny z jakim się spotkałem. Na pochwałę zasługuje układ ESP. Na minus trochę za czuły ABS.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam hatchbacka - do przodu idealnie, do tyłu trochę gorzej ale w końcu to prawie 5 metrowe auto - założyłem czujniki parkowania i już jest w porządku. Wg. mnie za małe lusterka - dokupiłem dodatkowo lustereczka do "martwego pola" i jest lepiej ale nie idealnie.
5,0
Ergonomia
Krótko mówiąc wszystko na swoim miejscu. Na plus - wygodny podłokietnik , mnóstwo schowków, sterowanie radiem przy kierownicy, regulacja el. wysokości fotela kierowcy oraz regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno automatyczna klimatyzacja jak i układ ogrzewania spisują się znakomicie. Na ogromną pochwałę zasługuje system podgrzewania przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wieeeelkie auto. Miejsca zarówno w przednim rzędzie jak i tylnym pod dostatkiem. Bagażnik przeogromny, wersja hatchback dodatkowo pozwala na wygodniejszy załadunek większych przedmiotów.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie wnętrza przeciętne. Przy większych prędkościach słychać uciążliwy szum - w okolicach drzwi. Wyciszenie silnika dobre.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie jadąc równo 90-110km/h autko spaliło mi minimalnie 4,9l ON/100km, natomiast w mieście spalanie waha się między 7,4 a 7,9l ON / 100km . Tankuje na Shellu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze - WARTO ! Auto dopracowane w najmniejszych szczegółach. Ford już od Focusa z 2001 roku zerwał ze złą tradycją i zarówno Focus jak i Mondeo to właśnie ukazują
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem jedynie gumy i łączniki stabilizatora. Ale to żadna usterka - naturalne zużycie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 130KM 96kW
[l/100km]