Zawieszenie
: Dobre wytłumienie, prezyzyjny układ kierowniczy, świetna przyczepność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Wykwity rdzy przy spawie na dolnej wewnętrznej krawędzi drzwi.
Przeniesienie napędu
: Koło dwumasowe
Silnik
: Wtryski
4,0
Całokształt
Podsumowując. Mondeo to duże bardzo wygodne auto za przyzwoitą cenę. Silnik 2,0 TDCI daje przyjemność z jazdy i wyprzedzania. Układ jezdny, zawieszenie zapewniają komfort jazdy i brak zmęczenia nawet po bardzo długich trasach.
Przy zakupie lepiej dobrze osłuchać i zdiagnozować wtryski i dwumasę (najlepiej zabrać ze sobą kogoś kto ma mondeo i przeżył już śmierć tych elementów) bo naprawa zaboli po kieszeni.
I uważać na modele z naszego kochanego kraju oszustów bo chrzczone paliwo skraca życie ukłądu paliwowego.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysokoprężna dwulitrowa jednostka z układem common rail połączona z 6-stopniową skrzynią manualną czyni z tego autka naprawdę żwawą maszynkę.
Elastyczność jazdy, przyspieszenie, kultura pracy świetne.
Czasem przy ruszaniu przypadkowo zamiast 1 wskoczy mi 3 bieg ale na mondku nie robi to wrażenia i rusza spokojnie.
4,0
Skrzynia biegów
6 stopniowa skrzynia jest naprawdę fajną sprawą i zwiększa możliwości mondka. Przyczepić się można jednak do sposobu włączania wstecznego ale to kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Układ jezdny
Mondeo do ciężkie auto co w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem daje komfort mercedesa.
Auto jeździ jak po szynach i nawet powyżej 180km/h prowadzi się płynnie i spokojnie. Szkoda, że nie posiada regulacji siły wspomagania.
Komfort
4,0
Widoczność
Fotelik kierowcy można dobrze wyregulować i wysoko podnieść dzięki czemu widoczność do przodu jest dobra, również lusterka boczne są spore i obejmują szerokie pole widzenia. Gorzej z widocznością do tyłu ale tak to już jest w hatchbackach.
5,0
Ergonomia
Dużo miejsca w środku, wygodne w pełni regulowane fotele, podłokietnik i bardzo wygodne ułożenie pedałów oraz podparcia lewej nogi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układowi nawiewu i ogrzewania niczego nie brakuje. Przyjemy i prosty w obsłudze panel automatycznej regulacji nawiewu i temperatury. Bardzo fajna funkcja do walki z zaparowanymi szybami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca, pasażer oraz tylni pasażerowie mają gdzie rozłożyć tyłki. Dużo przestrzeni, siedzenia wygodne. Trochę gorzej w 5 osób ale w porównaniu do avensis II znacznie lepiej.
Polecam modele z welurem w środku.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie całkiem dobre, choć mogłoby być lepiej.
Do 120km/h można rozmawiać szeptem, 120-160km/h słychać już silnik, koła i świst powietrza, powyżej 160km/h robi się już głośno ale da się wytrzymać.
W porównaniu do fiesty z 2007 w której już przy 110km/k trzeba do pasażera krzyczeć mondeo to maybach :))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na diesla w normie.
Trochę dużo spala w mieście z racji swojej masy ale w trasach przy 150km/h tylko 6,8l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co tu dużo mówić, takiego komfortu, przyjemności z jazdy i jakości i bezpieczeństwa nie znajdziemy nigdzie taniej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgami i wykończeniem nie ma raczej problemu. Żadne wyłączniki, gałki czy inne wichajstery nie odpadają.
Kiepski jest zaś mieszek ochronny na dźwignię zmiany biegów ( szybko się ściera - koszt 20zł).
Często wysiada podgrzewanie fotela kierowcy - przerywają się przewody w fotelu (naprawa jest prosta, sam naprawiłem pod blokiem w godzinę).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Każdy diesel ma dwa słabe i bolesne dla kieszeni punkty - wtryski(3000zł) i koło dwumasowe(3000zł). Niestety mondeo nie da nam o tym zapomnieć.
Polecam kupić modele po lifcie najlepiej po 2004 roku gdyż posiadają lepsze wtryski i lepsza pompę wtryskową ( we wcześniejszych modelach łuszczyła się i rozwalała wtryski).
Dobrze też od czasu do czasu wlać płyn do czyszczenia wtrysków - koszt 15zł a czasem może się opłacić.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCI 115KM 85kW
[l/100km]