Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Hatchback

Re5pect, 3 lata temu
Silnik 2.5 V6 170KM 125kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 299 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Mondeo III Hatchback 2.5 V6 170KM 125kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik wpasował się idealnie w mój styl jazdy a dźwięk za każdym razem powoduje uśmiech na twarzy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : myślę że największy problem to walka z rdzą
5,0
Całokształt
Samochód spełnia moje wszelkie wymagania, duży i pojemny, na spokojnie na najwyższym możliwym ustawieniu fotela nie mam problemu żeby wsadzić nad siebie rękę a mam 192cm wzrostu. Elastyczny silnik który zbiera od dołu, jednak musi być zadbany. Skrzynia (u mnie 5 biegowa) dobrze dobrana do silnika 2.5 v6, (5 bieg, 3000rpm = 120km/h). Fordowskie silniki z opinii wielu osób lubą pić olej i tak samo było w moim przypadku jednak płukanka silnika oraz lanie dobrego oleju naprawiły błędy poprzedników i nie ma problemów z poborem oleju. Ceny części, filtrów oraz innych gratów wydaje mi się że na normalnym poziomie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajny, elastyczny, spalanie na adekwatnym poziomie do stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe da się zejść do 11l gazu a przy ostrzejszej jeździe weźmie nawet 15l gazu. No i co równie fajne - dźwięk v6 :D
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, nada się i do miasta jak i w trasy jednak czasami brakuje tego 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Nie jeździ się jak tirem ale też nie tak jak rowerem. Generalnie do kręcenia kierownicą w porównaniu do innych aut trzeba użyć więcej siły jednak nie jest to jakoś bardzo mocno przeszkadzające, jak jeździ się tylko fordem to nawet nie czuć różnicy :D
3,0
Karoseria
Tu ewidentnie coś nie wyszło. Jeżeli ktoś wcześniej zabezpieczył progi itp to wszystko będzie pięknie ładnie, natomiast to chyba jeden z największych problemów mondeusza... jednym rdzewieje wszystko na wylot a innym tylko progi lub nadkola a szczęściarzom nic :D
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko jest okej, momentami słupek A zasłania np. przechodniów na pasach jednak nie stanowi to super problemu
5,0
Ergonomia
Fotele wygodne, podgrzewane. Pozycja za kierownicą (192cm wzrostu) super, czuję się lepiej niż w innych autach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po zrobieniu około 2km już czuć ciepłe powietrze z nawiewów więc myślę że jest okej. Problemem czasami staje się jakby bucząca dmuchawa na pewnych obrotach jednak jak zwolnimy ją z obrotów lub przyspieszymy to się normuje i nie buczy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jako wysoka osoba mieszczę się z dużym zapasem (więc myślę że osoba ze wzrostem 2m też się zmieści bez problemu) a i za mną też znajdzie się wygodne miejsce dla pasażera więc myślę że pod względem przestrzeni jest super jak na taki samochód.
4,0
Wyciszenie
w prędkościach miastowych jest okej w trasie przy większych prędkościach jest znośnie - głośniej radio i nie ma różnicy. Trochę zmodyfikowany wydech powoduje uśmiech na twarzy przy dodawaniu gazu i nie staje się uciążliwy przy wyższych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest tanio ale też nie jest mega drogo. W porównaniu do Audi A3 8L jest podobnie. Myślę że poziom cen za części jest adekwatny do poziomu i nie jest sztucznie wygórowany
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód zakupiłem 05.2020 za około 5000 zł i myślę że był warty swoich pieniędzy. Co prawda trzeba było trochę w niego wsadzić jednak spełnia on swoje zadanie jako Daily oraz daje frajdę z jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby poprzednicy również dbali o częstotliwość wymian oleju to myślę że silnik bezobsługowy. Jeżeli chodzi o części zawieszenia również nie ma tragedii. Cena świecy za komplet 6szt, około 120-140 zł. Cena kabli zapłonowych (z polecenia kupiłem tuningowane ze strony mtuning) były droższe jednak nie mam już problemów z zapłonem, koszt około 280 zł, Serwis olejowy z filtrami oraz wliczoną płukanką oraz dodatkiem do oleju zamykam w kwocie 350-400 zł.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mojej kadencji padła skrzynia, cena używanej z grupy na FB 300 zł z transportem, przy wymianie skrzyni mechanik wymienił również docisk sprzęgła, tarczę sprzęgła, łożysko w kole, półośkę i razem z robocizną wyszło 2400 więc myślę że nie jest źle (patrząc na to że cena samego sprzęgła wychodzi od 1000zł w górę). Łożysko miałem wymieniane drugi raz, koszt u mechanika 300 zł, w przydomowym garażu tez to można zrobić jednak łożysko tylko firmy SKF, są droższe jednak wytrzymają dużo więcej niż zamienniki. Kupiłem z niesprawną klimatyzacją jednak da się używać bez (uszkodzenia uległa chłodniczka klimy - cena jaką się dowiedziałem za chłodniczkę to około 250 zł używana).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128

Ford Mondeo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo III Hatchback