Zawieszenie
: Przez 90 tys km wydałem na zawieszenie jedynie 500 zł. Bardzo wygodne i trwałe.
4,0
Całokształt
Uważam, że jest to auto prawie idealne, jeżeli szukamy niemałego samochodu z rocznika 2000 - 2007 za nieduże pieniądze. Jednakże jest kilka ważnych rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy zakupie już kilkunastoletniego samochodu. Ten egzemplarz ma już swój wiek, tak więc każdy egzemplarz może różnić się od siebie diametralnie. Warto też wspomnieć, że egzemplarze z końcowych lat produkcji są bardziej dopracowane. Jeżdżę samochodem już prawie 5 lat i zrobiłem nim 90 tys km, w tym 25 tys na gazie, więc mogę co nie co o tym samochodzie opowiedzieć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sam silnik jest w porządku. Na łańcuchu rozrządu. Do gazu idealny - po warunkiem kontrolowania co jakiś czas (co 25-30 tys km na LPG) luzów zaworowych. Jeśli jeździmy na samej benzynie, luzy zaworowe nie sprawiają większych problemów i można sprawdzać dużo rzadziej. Jeśli mamy do wyboru 1.8 125km a 2.0 145km to wybór jest prosty - warto wziąć większą jednostkę. Odradzam wersję 1.8 110km ze względu na moc. Osprzęt silnika też nie sprawa większych problemów, jednakże czasami trzeba wymienić "sprzęgiełko" alternatora, czy napinacz paska klinowego. Naprawy nie są bardzo kosztowne i przy zakupie wysokiej jakości części nie będziemy musieli tego powtarzać. Warto zaznaczyć, iż jest nieco problemu z kolektorem dolotowym - sam drut jak i klapki potrafią się "powycierać" i w końcu zaczną hałasować, a w skrajnych przypadkach kawałek druta albo nawet cała klapka wpaść do silnika. Problem ten jest mniejszy w egzemplarzach z końca produkcji.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia żywotna i nie sprawiająca problemów. Przy zimnym silniku czasem ciężko wrzucić jedynkę lub wsteczny. Biegi wchodzą płynnie i bez problemów.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie, dobrze trzyma się zakrętów. Przy dobrych oponach na prawdę można mu zaufać.
4,0
Karoseria
Mimo opinii, iż Mondeo rdzewieje, przyznaję wysoką ocenę. Problem ten zdecydowanie zmalał w egzemplarzach z końca produkcji. Kluczem do sukcesu kupienia niezardzewiałego samochodu to dokładna inspekcja nadkoli i rantów drzwi. Po zakupie samochodu dobra konserwacja profili zamkniętych i mamy spokój na lata.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
W porządku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku, aczkolwiek czasami szwankuje czujnik temperatury wewnętrznej lub klapy silniczków regulujące przepływ powietrza (ciepłe / zimne). W efekcie w zimie temperatura ustawiona na np. 21st C. daje raz cieplejsze, raz zimniejsze powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mondeo znany jest w swojej klasie z tego, że posiada sporo przestrzeni nie tylko dla kierowcy i pasażerów, ale także w bagażniku.
4,0
Wyciszenie
Według mnie najsłabszy punkt mondeo. Okej - przy prędkości do 120 km/h lub do obrotów 3200-3300 jest cicho lub akceptowalnie, ale od 3400-3500 obrotów lub prędkości autostradowej jest jednak za głośno. Kto ma chęć to nie dużym kosztem można wygłuszyć podłogę i drzwi, a to daje sporo. Dodatkowo zawieszenie dosyć słyszalne przy pokonywaniu nierówności.