Samochód bardzo przestronny, zwinny i łatwy w prowadzeniu, duży ale i moja żona sobie z nim radzi. Spalanie paliwa w porządku koszty utrzymania również. Po przejechaniu ok 70 tyś km w 3 lata mogę smiało napisać że kupiłbym ten model jeszcze raz lub 4 generację.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przez 2 lata było dobrze jednak od ok 260 tyś km zaczynam dolewać wiecej oleju teraz gdy auto ma ponad 290tyś uważam ze silnik jest juz mocno zuzyty, wymiany oleju i przeglądy co 15tyś, olej 10w40 Motorcrafta od zawsze. Ok 0.5 L na 1000km przy przebiegu 295tyś
5,0
Skrzynia biegów
Tu bez zastrzerzeń, przy tym przebiegu skrzynia dziala znakomicie, płynnie. Koło dwumasowe i sprzegło jeszcze długo posłuzą. Mam wrazenie że Ford bardziej przyłożył się do wykonania podzespołów w swoich samochodach niz silnika.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenia super, wygodna pozycja za kierownicą, dość precyzyjne prowadzenie i uklad jezdny. Jeździłem wieloma samochodami i za tą cenę auta napewno sie nie rozczarujesz.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna, wszystko widać w lusterkach to trzeba napisać. Przy cofaniu również nie ma problemu, mam wersję bez czujnika cofania ale uważam ze jest zbędny, przez 3 lata nie przytknąłem się do niczego kuprem.
4,0
Ergonomia
Stosunek jakości wykończenia i wykonania jest dobry w stosunku do ceny. Jednak jeżeli chodzi o serce samochodu a mianowicie silnik, tutaj ford powinien popracować.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w każdym aucie, w zimie ciepło w lecie chlodno dzięki klimie, koszty wymiany filtra kabinowego znikome. Na duży plus zasługuje w Fordach podgrzewana szyba przednia i lusterka w standarcie co przy przymrozkach lub w zimnie wyklucza skrobanie szyb. 10sek i wycieraczki zbierają wodę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Narazie najwygodniejszy samochód jaki miałem, przestrzeni dużo zarówno dla kierowcy jak i pasazerów. Miejsca na bagaż porównywalnie jak w uwielbianym przez Polaków passacie kombi.
4,0
Wyciszenie
Tu najwieksza sprawe odgrywają opony. Przy prędkościach ok 100-130km/h słychać te które maja 69dB, wcześniej miałem jakieś o 72dB głośności i było jeszcze głośniej. Sprawa błacha ale w dłuższych trasach dość dokuczliwe, bo wiatru nie słychać prawie w ogole. Łożyska sprawdzane i różne elementy wyciszenia ale wszystko w normie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ocena 3 ze względu na utrzymanie silnika który juz po 290tyś km trzeba remontować i kosztów górnej granicy nie ma. Przebieg mam oryginalny, samochód kupowany osobiście z giełdy samochodów poflotowych w Niemczech. Serwis robiony na bierząco lecz 290tyś i wymiana lub remont silnika. Po za tym inne czesci w miare tanie i nie wymagaja czestej wymiany.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pomijając silnik który powinien jeszcze być sprawny z tym przebiegiem to ocena dobra. Komfort, jakość, widoczność i prowadzenie ratują renomę Forda. Zastanawiam sie własnie czy sprzedać auto z usterką czy wymienić silnik i cieszyć się jeszcze tym autem kilka lat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek mało, co najwyżej co kilkanaście tyś wymiana jakiegoś łącznika w zawieszeniu lub gumy. Po za tym 20tyś km temu wymiana zużytej pompy wspomagania na sprawną uzywaną koszt 200zł i hula.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik bierze olej przy przebiegu juz 290tyś km, ma moc, jeździ, dolewki oleju i czesta kontrola jest kwestią przyzwyczajenia jednak jest to duży minus w całej ocenie tego samochodu. Koszty remontu są drogie i niewielu mechaników chce sie ich podejmować. Wymiana silnika to jednak ruletka bo panuje wśród użytkowników Fordów opinia o braniu oleju...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW
[l/100km]