Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Hatchback

Michał, 10 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Mondeo III Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik zaskakuje zarówno negatywnie i pozytywnie. Spalanie - 12.4l lpg zimą przy -15 stopniach w centrum Poznania. Na trasie jadąc łagodnie można zejść poniżej 8l - mnie się udało 7.4l i to kilkakrotnie. Tankowałem go ok 300 razy i max 20-30 razy przekroczył 10l/100km w cyklu mieszanym
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : bierze olej, nawet 1l na 1-2 tysiące km, falowanie obrotów, wypadanie zapłonów, u każdego inna przyczyna
Przeniesienie napędu : trudności z wrzuceniem głównie 1 lub wstecznego
Karoseria : niestety korozja w standardowych dla tego auta miejscach
4,0
Całokształt
Jeżdżę nim prawie 3 lata i 120tys km. Jeśli udałoby się go kupić z realnym niskim przebiegiem to nie ma się co zastanawiać. Jednak nikt nie kupuje takich aut do wyjazdów na zakupy, do kościoła i po dzieci do przedszkola.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik bardzo cichy szczególnie na wolnych obrotach, wystarczająco elastyczny i bardzo ekonomiczny, stosując eco-driving. Spalanie od 7.4l do 12.4l LPG, w cyklu mieszanym ok 9.3l. Skomplikowany osprzęt który lubi się "trochę zepsuć" tzn niestety jeszcze działa przez co bardzo trudno jest znaleźć wadliwy element. Niestety lubi łykać olej z wielu przyczyn, niska lub przeciętna trwałość jednostki. Polecam 2.0 145km ale trzeba się liczyć ze spalaniem wyższym o ok 1.5l
4,0
Skrzynia biegów
Idealnie zestopniowana do do możliwości silnika, trwała. Problemem jest zespół części w okolicach sprzęgła. Objawem zużycia są problemy z wrzuceniem biegu po postoju, szczególnie zimą. Jeśli zignorujemy usterkę - po dłuższym czasie może urwać się cięgno od drążka do skrzyni a wtedy już tylko laweta... Kłopotliwa wymiana sprzęgła ze względu na dostęp
5,0
Układ jezdny
Po prostu rewelacja. Świetnie trzyma się drogi, wiele wybacza, jest przewidywalny i bardzo stabilny w prowadzeniu. Pomimo, że zawieszenie jest dość skomplikowane - szczególnie z tyłu - to zaskakuje trwałością jeśli nie użyjemy najtańszych części. Jak na auto tej wielkości jest też bardzo zwrotny
Komfort
4,0
Widoczność
Porównując do współczesnych aut przez szyby widać całkiem sporo, dobra widoczność we wszystkich lusterkach. Świetny fabryczny czujnik cofania - tak mu ufałem, że nie musiałem patrzeć w lusterko, fotochromatyczne lusterko wsteczne też super
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu a obsługa jest intuicyjna. Duże schowki w drzwiach i po stronie pasażera, plus za podłokietnik. Ogromny bagażnik - kombi nie będzie Ci potrzebne. Wnętrze jest trwałe i wygodne. Niezły czujnik deszczu, czujnik zmierzchu - po zainstalowaniu zmodyfikowanego modułu SD2 używałem przełącznika świateł raz na kilka miesięcy np we mgle. Będzie mi tego brakować w innym aucie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj należy się najwyższa możliwa ocena. Wzorowa obsługa nawiewów w egzemplarzach po liftingu, chociaż właściwie nie wymagająca żadnej obsługi. Auto trochę przekłamuje np. ustawione 20 stopni zimą to ok. 15 zmierzone we wnętrzu a latem na klimie ok 25. Dzięki temu nie musimy nic zmieniać w ciągu roku ani dnia gdzie rano jest jeszcze chłodno a w dzień za gorąco (np maj, wrzesień). Auto zawsze zapamiętuje wcześniejsze nastawienia i nie próbuje pomagać kierowcy swoim pseudo myśleniem np włączając klimatyzację jak ustawi się nadmuch na szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nikt nie ma prawa narzekać, miejsca jest sporo dla wszystkich.
4,0
Wyciszenie
Auto stosunkowo ciche, na wolnych obrotach właściwie nie słychać i prawie nie czuć, że silnik pracuje. Nigdy nie narzekałem na hałas w tym aucie przy żadnej prędkości.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest auto projektowane raczej do serwisu niż dla klienta jak chyba wszystkie z tych roczników więc do nich będę porównywał. Części nie są drogie - oczywiście poza ASO. Nie wymaga wymian rozrządu, mało pali, trwałe zawieszenie. Minus za silnik (lubi olej, ryzyko obrócenia panewki) i jego osprzęt (EGR, cała masa części przy kolektorze ssącym).
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto na pewno warte swojej ceny. Niedocenione przez wielu mówiących, że ford ...niewiele wart. To właśnie dzięki nim można go kupić za często mniej niż połowę ceny audi czy VW
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Osprzęt silnika - zacinający się hamulec ręczny, EGR, lambda, cewka, kable, termostat, odpowiednik silnika krokowego, klapki w kolektorze i ich skomplikowane sterowanie, ODMA itp. Te wszystkie elementy nie chcą się po prostu zepsuć tylko działają dalej z innymi parametrami przez co bardzo trudno zlokalizować usterkę. Można wymieniać część po części licząc na szczęście. Komputer jeżeli już pokaże usterkę to raczej jej skutek niż przyczynę. Niestety ciężko o fachowy i doświadczony serwis do tego auta
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Duże ryzyko obrócenia panewki, remont silnika jest raczej nieopłacalny ale wymiana też nie. Ja wymieniałem ale jeśli mógłbym cofnąć czas po tym doświadczeniu to zdecydowałbym się na naprawę. Koszty pewnie te same (prawie 4000zł) a silnik powinien być jak nowy. Ma też koło zamachowe dwumasowe ale ze względu na niewielki w porównaniu do diesli moment obrotowy jest bezobsługowe

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128

Ford Mondeo III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo III Hatchback